تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024

۲۰۹ کیلومتر از راه‌های روستایی استان آذربایجان غربی آسفالت می شود

  • کد خبر : 12147
  • 19 آذر 1398 - 7:33
۲۰۹ کیلومتر از راه‌های روستایی استان آذربایجان غربی آسفالت می شود
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی گفت: طرح «ابرار» وارد فاز عملیاتی شده‌ و قرار است در قالب این طرح ۲۰۹ کیلومتر از راه‌های روستایی استان آسفالت شود.

 

ارسلان شکری با اشاره به گام مهم دولت برای توسعه راه‌های روستایی در کشور بیان کرد: طرح «ابرار» (اقدام ملی برای راه‌های روستایی اولویت‌دار) در راستای آسفالت راه‌های روستایی در آذربایجان‌غربی وارد فاز عملیاتی شده‌ و قرار است در قالب این طرح ۲۰۹ کیلومتر از راه‌های روستایی استان آسفالت شود.

 

وی افزود:  آذربایجان‌غربی یکی از پنج استان پایلوت برای اجرای طرح «ابرار» است، و امید است تا پایان سال مالی جاری ( تیر ۱۳۹۹) این طرح به طور کامل به اتمام رسیده و به بهره‌برداری برسد که در آن صورت شاخص بهره‌مندی استان از راه‌های روستایی افزایش پیدا می‌کند.

 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی تصریح کرد: طرح «ابرار» هم‌اکنون در روستاهای ۱۵ شهرستان مختلف آذربایجان‌غربی از جمله ارومیه، اشنویه، بوکان، پلدشت، پیرانشهر، تکاب، چالدران، خوی، سردشت، سلماس، شاهین دژ، ماکو، مهاباد، میاندوآب و نقده اجرا می‌شود.

 

شکری با بیان اینکه هم‌اکنون بیش از چهار هزار کیلومتر از راه‌های روستای آذربایجان‌غربی آسفالت شده و بیش از ۹۰ درصد جمعیت روستایی این استان از راه روستایی استاندارد برخوردار هستند اضافه کرد :  میانگین برخورداری از راه آسفالت روستایی در کشور ۶۶ درصد است و این میزان در آذربایجان‌غربی تنها ۵۱ درصد برآورد می‌شود.

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=12147

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.