تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024

۳۸۱۱ هکتار از اراضی کشاورزی آذربایجان غربی به سیستم‌های آبیاری نوین تجهیز شد

  • کد خبر : 12948
  • 03 بهمن 1398 - 7:47
۳۸۱۱ هکتار از اراضی کشاورزی آذربایجان غربی به سیستم‌های آبیاری نوین تجهیز شد
مدیر آب و خاک وامور فنی مهندسی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۳ هزار و ۸۱۱ هکتار از اراضی کشاورزی خرده مالکی استان به سیستم‌های آبیاری نوین تجهیز شده است

علی اصغر زاده بیان کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون ۳۸۱۱ هکتار شامل ۱۰۰۷ هکتار ابیاری بارانی، ۱۱۷۰ هکتار ابیاری قطره‌ای و ۱۶۳۴ هکتار ابیاری کم فشار در اراضی خرده مالکی در سطح شهرستان‌های استان اجرا شده است.

وی با اشاره به اینکه  افزود: برنامه‌های تدوین شده این سازمان در راستای برنامه‌های ستاد ملی احیای دریاچه ارومیه است و رویکرد آن انسجام سازمانی، کشاورزی پایدار، ارتقا راندمان تولید و بهره وری مصرف آب در جهت کمک به احیای دریاچه ارومیه است.

 

مدیر آب و خاک و امورفنی مهندسی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی تصریح کرد: اجرای شبکه‌های فرعی آبیاری، زهکشی و آبیاری تحت فشار در سطح ۶۱ هزار و ۵۷۰ هکتار نیز در قالب طرح شبکه‌های فرعی آبیاری و زهکشی رودخانه‌های مرزی نیز در حال اجرا است.

 

اصغر زاده با بیان اینکه بیش از ۶ هزار هکتار از اراضی حوضه آبریز دریاچه ارومیه در راستای مصرف بهینه آب به شبکه فرعی آبیاری تجهیز شده‌است، خاطر نشان کرد: افزایش اجرای سیستم‌های نوین آبیاری به عنوان مهمترین اولویت توسعه بخش کشاورزی استان با جدیت در دستور کار برنامه‌های اجرایی سازمان قرار دارد.

 

وی ادامه داد: نیازمند هم افزایی و تعامل بیشتر کشاورزان با کارشناسان سازمان در زمینه مدیریت مصرف آب کشاورزی در جهت کمک به احیای دریاچه ارومیه هستیم.

 

مدیر آب و خاک و امورفنی مهندسی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اذعان داشت:وجود منابع آبی مناسب یکی از اولویت‌های توسعه بخش کشاورزی محسوب می‌شود که در این راستا ساماندهی چاه‌های غیر مجاز که تعداد ان‌ها در استان بیش از پنجاه هزار حلقه می‌باشد، توسط شرکت آب منطقه‌ای استان نیز جهت کمک به تسریع توسعه سیستم‌های نوین آبیاری باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=12948

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.