تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 17 شوال 1445 Thursday, 25 April , 2024

۵۰ مرکز جدید اختلالات ویژه یادگیری در کشور افتتاح می شود

  • کد خبر : 16757
  • 07 مهر 1399 - 7:59
۵۰ مرکز جدید اختلالات ویژه یادگیری در کشور افتتاح می شود
معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: ۷۵۰ مرکز اختلالات ویژه یادگیری هم اکنون در کشور وجود دارد که در سال جاری، ۵۰ مرکز جدید نیز افتتاح و به این تعداد اضافه خواهد شد.

سیدجواد حسینی در جمع کارکنان اداره آموزش و پرورش استثنایی آذربایجان‌غربی با تشریح اصول هفتگانه و بسته های تحولی آموزش و پرورش استثنایی، اظهار داشت: مراکز مشکلات ویژه یادگیری از جمله محورهای ارائه خدمات آموزش و پرورش استثنایی به آموزش و پرورش عادی است و این مراکز با هدف رفع مشکلات ویژه یادگیری در حوزه های خواندن، نوشتن، املا و افزایش تمرکز فعالیت خواهند کرد.

وی با بیان اصول حاکم بر آموزش و پرورش استثنایی افزود: توسعه انسان مبنا، پذیرش تفاوت های فردی، تطابق سازی، نظام تلفیقی فراگیر، توانمندسازی، توسعه فرصت آفرینی و تعادل بخشی و ایجاد عدالت، هفت اصل حاکم بر تعلیم و تربیت دانش آموزان با نیازهای ویژه است.

معاون وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: بر اساس رویکرد عدالت آموزشی، همه انسان‌ها با تفاوت‌های فردی نیاز به آموزش دارند و دانش آموزان با نیازهای ویژه نیز بخشی از جامعه هستند که باید برای آموزش آنها تمامی شرایط مهیا شود.

‏ حسینی با بیان اینکه سازمان آموزش و پرورش استثنایی به دنبال توسعه کمی و کیفی مراکز مشکلات ویژه یادگیری است، خاطرنشان کرد: برنامه این سازمان افزایش تعداد مراکز خود به ۲ هزار مرکز است.

وی اضافه کرد: سازمان در نظر دارد دیرآموزان پیش دبستانی و دبستان را نیز تحت پوشش حمایت‌های این مراکز در بیاورد و با گسترش اتاق های مرجع و معلمان رابط در مدارس گستره خدمات را افزایش دهد.

معاون وزیر با بیان اینکه سه بسته تحولی “مدرسه انطباقی”، “مداخلات بهنگام طلایی”‌ و “توسعه مشارکت، کاهش تمرکز واجتماعی شدن” در سازمان آموزش و پرورش استثنایی تدوین شده است اظهار داشت: مناسب سازی ۶۴ مدرسه الگویی، شامل یک مدرسه پذیرا و یک مدرسه اُتیسم در تمامی استان ها، ساخت ۱۴ مدرسه ویژه اُتیسم، تامین تجهیزات توانبخشی ، ورزشی، پرورشی و کمک آموزشی برای ۱۰ هزار  دانش‌آموز استثنایی در سال جاری از جمله اهداف بسته‌های تحولی یاد شده است.

وی گفت: آموزش زبان اشاره و خط بریل برای پنج هزار معلم، مدیر و کارکنان ادارات مختلف، افزایش هشت درصدی پوشش پیش دبستانی و ۱۵ درصدی کودکان پیش دبستانی و  تحت پوشش قرار دادن ۱۵ درصد کودکان پیش دبستانی زیر چتر خدمات توانبخشی و حمایتی  از جمله اهداف و برنامه‌های دیگر این بسته های تحولی در سال جاری است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=16757

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.