تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 17 شوال 1445 Thursday, 25 April , 2024

۵۵ هزار راس دام سبک و سنگین علیه انگل های خارجی در آذربایجان غربی سمپاشی شد

  • کد خبر : 13470
  • 30 بهمن 1398 - 7:38
۵۵ هزار راس دام سبک و سنگین علیه انگل های خارجی در آذربایجان غربی سمپاشی شد
معاون سلامت اداره کل دامپزشکی آذربایجان غربی گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون ۵۵ هزار و ۳۸ رأس دام سبک و سنگین بر علیه انگل های خارجی سمپاشی شده است.

غلامرضا ملکی با اشاره به اهمیت مبارزه با انگل های خارجی دامی بیان کرد: انگلهای خارجی بدن دام ناقل بسیاری از بیماریهای واگیر دامی و بیماریهای مشترک بین انسان و دام نظیر تب خونریزی دهنده کریمه کنگو هستند که این موضوع حساسیت مقابله باانگلهای خارجی را دوچندان می کند.

 

وی افزود: از ابتدای سال جاری تا کنون ۲ میلیون و ۴۶۵ هزارو ۶۵۸  متر مربع  جایگاه نگهداری دام و در سطح استان با سموم مختلف سمپاشی شده که این عملیات در راستای از بین بردن عوامل انتقال بیماری‌های تب کریمه، کنگو، لمپی اسکین  ، تیلریوز، بابزیوز و غیره بوده است.

 

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان تصریح کرد: انگلهای خارجی بدن دام موجب پایین آمدن سطح کیفی محصولات و تولیدات دامی شده و باعث هدر رفتن منابع و امکانات موجود در صنعت دامپروری می شود.

 

ملکی با اشاره به اینکه یکی از راهکارهای پیشگیری از بروز و شیوع بیماری‌های دامی از بین بردن عوامل انتقال بیماری است که با حذف یکی از اجزا، چرخه انتقال بیماری متوقف می شود، خاطر نشان کرد: در این راستا اداره‌ کل دامپزشکی استان سمپاشی اماکن نگهداری دام و بدن دام‌ها را بر اساس ضوابط بهداشتی و رعایت اصول زیست محیطی از ابتدای سالجاری تا کنون به اجرا گذارده است.

 

وی با اشاره به اهمیت مبارزه با کنه‌های موجود در بدن دام‌ها و اماکن دامی ادامه داد: هدف از این سمپاشی ها مبارزه با انگل‌های خارجی بدن دام از جمله  بیماری تب کریمه‌کنگو و… است  که  از طریق کنه آلوده به ویروس منتقل می‌شود.

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=13470

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.