تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ 10 رمضان 1445 Tuesday, 19 March , 2024

۵۶ هزار صندلی به ظرفیت سینماهای کشور اضافه شده است

  • کد خبر : 17094
  • 01 آبان 1399 - 8:21
۵۶ هزار صندلی به ظرفیت سینماهای کشور اضافه شده است
معاون سازمان سینمایی کشور گفت: از ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید تاکنون ۵۶ هزار صندلی به ظرفیت سینماهای کشور اضافه شده است.

رمضان‌علی حیدری ‌خلیلی اظهار داشت: در سال ۱۳۹۲ در مجموع ۳۱۸ سالن سینمای فعال در کشور وجود داشت که اکنون این تعداد به ۶۳۸ سالن رسیده است.

وی اضافه کرد: با وجود افزایش سالن‌ها هنوز هم از مجموع یک‌هزار شهر کشور تنها ۲۰۰ شهر دارای سالن سینماست که وضعیت مطلوبی برای این هنر صنعت محسوب نمی شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان سینمایی و سمعی و بصری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره ورود سرمایه‌گذاران بخش خصوصی به صنعت سینما تصریح کرد: هم اکنون با ورود بخش خصوصی ۳۰۰ سالن سینما در مناطق مختلف کشور در دست احداث است.

حیدری‌خلیلی افزود: ۷۸ شهرستان در مناطق مختلف کشور که دارای مجتمع فرهنگی هنری هستند با حمایت امور سینمایی صاحب سالن سینما شدند و امکان اکران فیلم‌های سینمایی در این شهرستان‌ها نیز مهیا شده است.

 وی با اشاره امضای ۲۷ تفاهم‌نامه همکاری پردیس سینمایی با شهرداران، خاطرنشان کرد: از مجموع تفاهم‌نامه‌ها ۲۶ مورد با شهرداری‌ها بسته شده و تنها در استان خوزستان و در شهر اندیمشک این طرح با کمک بخش خصوصی راه‌اندازی می‌شود.

 حیدری‌خلیلی اضافه کرد: طبق این تفاهم‌نامه‌ها پردیس سینمای امید در این شهرها پس از واگذاری به پیمانکار طی مدت ۶ ماه احداث می‌شود و برای احداث هر کدام از آنها هفت میلیارد ریال از سوی سازمان سینمایی کشور و پنج میلیارد ریال از سوی سازمان شهرداری‌ها اختصاص پیدا می‌کند.

وی اظهار داشت: اطرح “پردیس‌های سینمایی امید” به همت دولت برای احداث سالن‌های سینما در شهرهای مختلف کشور اجرا می‌شود و می تواند نقش مهمی در ایجاد سالن‌های سینمایی کوچک، متوسط و بزرگ در شهرهای پرجمعیت بدون سینما داشته باشد.

“رمضانعلی حیدری‌خلیلی” معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان سینمایی و سمعی و بصری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به همراه “علی تاجیک” مدیر عملکرد و امور استان‌های سازمان سینمای کشور برای امضای تفاهم نامه ساخت پردیس سینمای امید در مهاباد به این شهرستان سفر کرده بودند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=17094

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.