تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024

۶۵۴ نفر در استان در لیست انتظار دریافت کلیه هستند

  • کد خبر : 14731
  • 28 اردیبهشت 1399 - 10:45
۶۵۴ نفر در استان در لیست انتظار دریافت کلیه هستند
مدیر عامل انجمن اهدای عضو آذربایجان غربی گفت: از آغاز سال جاری تاکنون به دلیل شیوع کرونا بحث اهدای عضو متوقف شده است، و در حال حاضر ۶۵۴ نفر در استان در لیست انتظار دریافت کلیه هستند.

محمدی بیان کرد: در سال گذشته تعداد ۱۳مورد اهدای عضو در استان انجام شد که پیوندهای کلیه در ارومیه انجام و کبد نیز به شیراز منتقل شدند.

وی با اشاره به اینکه ارومیه بیشترین تعداد اهدای عضو را در استان دارد، افزود: از آغاز سال جاری تاکنون به دلیل شیوع کرونا بحث اهدای عضو متوقف شده است.

مدیر عامل انجمن اهدای عضو آذربایجان غربی  با تاکید بر اینکه طبق لیست در کل کشور ۲۶ هزار نفر منتظر دریافت عضو حیاتی هستند، اظهار کرد: در حال حاضر ۶۵۴ نفر در استان در لیست انتظار دریافت کلیه هستند.

محمدی با اشاره به اینکه فرهنگ سازی یکپارچه در جامعه هدف اصلی انجمن بوده و از تمامی پتانسیل های جامعه و نهادها برای گسترش این عمل خداپسندانه استفاده می کنیم، یاد آور شد: تهیه کلیپ ها و فیلم کوتاه و انتشار در فضای مجازی، برپایی غرفه های صدور کارت اهدای عضو در بیشتر نمایشگاه ها و هماهنگی با شهرداری ارومیه برای واگذاری قطعه رایگان ویژه اهداکنندگان عضو در باغ رضوان ارومیه از جمله اقدامات انجمن در سال گذشته بوده است.

مدیر عامل انجمن اهدای عضو آذربایجان غربی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۰۰۰نفر در استان کارت اهدای عضو دریافت کرده اند، خاطر نشان کرد: مراجعه به سایت www. ehda.center.ir، کد دستوری *۳*۳۴۳۲# ، ارسال کدملی به سامانه پیامکی ۳۴۳۲و مراجعه حضوری به پایگاه ثابت مستقر در بیمارستان امام خمینی ارومیه از روشهای دریافت کارت اهدای عضو است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=14731

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.