تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024

۶ شهرستان استان در وضعیت قرمز بیماری کرونا قرار دارند

  • کد خبر : 15027
  • 17 خرداد 1399 - 9:56
۶ شهرستان استان در وضعیت قرمز بیماری کرونا قرار دارند
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی‌درمانی آذربایجان‌غربی گفت: ۶ شهرستان مناطق شمال، جنوب و مرکز استان، هم‌اکنون در وضعیت قرمز بیماری کرونا قرار دارند.

جواد آقازاده با اشاره به این خبر بیان کرد: این شهرستان‌ها شامل ارومیه، خوی، میاندوآب، مهاباد، سردشت و سلماس هستند که بیشترین میزان درگیری با بیماری کرونا را دارند.

وی اضافه کرد: در بین این شهرستان ها، سردشت به خاطر شرایط ویژه و وجود ۴۰۰ جانباز شیمیایی بالای ۵۰ درصد با آسیب ریوی از اهمیت بسیاری برخوردار است و تمهیدات ویژه ای برای آن اتخاذ شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی‌درمانی استان بیشترین میزان درگیری با ویروس کرونا را مربوط به سنین ۱۵ تا ۵۴ سال عنوان کرد و ادامه داد: حدود ۶۸ درصد مبتلایان در استان مربوط به این سن بوده و پس از آن سن بیش از ۵۵ سال با ۲۹ درصد در رده بعدی ابتلا قرار دارد.

آقازاده تصریح کرد: میزان درگیری با بیماری کرونا در سنین زیر ۱۴ سال نیز در آذربایجان غربی حدود سه درصد بوده است.

وی با بیان اینکه فاز دوم بیماری کرونا از فاز اول آن خطرناک تر است، خاطرنشان کرد: با کاهش حساسیت مردم استان نظیر دیگر مناطق کشور، در پیک دوم آمار فزاینده شد که از جمله مشخصات آن، بدحال بودن بیماران مراجعه کننده و نیاز بیشتر به بخش مراقبت‌های ویژه است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان با تاکید بر اینکه رفتار بیماری کرونا پارتیزانی است، گفت: این بیماری باید بسیار بیشتر از وضع موجود، جدی گرفته شده و پروتکل های بهداشتی به طور دقیق رعایت شود.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=15027

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.