تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024

۷ رشته ورزشی مربوط به ناشنوایان در استان فعال است

  • کد خبر : 15288
  • 03 تیر 1399 - 10:14
۷ رشته ورزشی مربوط به ناشنوایان در استان فعال است
رییس هیات ورزش‌های ناشنوایان آذربایجان‌غربی گفت: با تلاش‌ صورت گرفته طی کمتر از نیم سال اخیر، هفت رشته از ۱۷ رشته مربوط به این ورزشکاران در استان فعال شده و اقداماتی نیز برای فعال‌تر شدن سایر رشته‌ها در حال انجام است.

عبدالسلام معروفی با اشاره به این خبر، بیان کرد: این هفت رشته شامل والیبال، فوتسال، کشتی، تکواندو، تنیس، دوومیدانی و شطرنج است.

وی اضافه کرد: بدمینتون، بسکتبال، تیراندازی، جودو، دوچرخه‌سواری، شنا، کاراته، فوتبال، هندبال و اسکی برای این ورزشکاران غیرفعال بوده و برای فعال شدن این رشته‌ها نیز در حال تلاش و برنامه‌ریزی هستیم.

رییس هیات ورزش های ناشنوایان استان تصریح کرد:  با توجه به درخشش این ورزشکاران، پرداخت نشدن به موقع جوایز مشکلاتی را برای این قشر ایجاد کرده و امیدواریم نمایندگان مردم در مجلس و مسوولان استانی برای تحقق این مهم به این هیات یاری رسانند.

معروفی خاطرنشان کرد: یکی از دغدغه‌های اصلی این هیات در کنار قهرمانی‌ها و کسب مدال، حل مشکلات اشتغال و دغدغه‌های معیشتی جامعه هدف است که بیشترین زمان و انرژی هیات صرف حل این مسائل می‌شود که به رغم همه تلاش‌ها و پیگیری‌ها تاکنون اتفاق خاص و قابل قبولی رخ نداده است.

وی اظهار کرد:  یکی دیگر از مشکلات، کمبود اعتبارات اختصاص داده شده است که نمایندگان مردم می‌توانند در حوزه جذب منابع مالی یک درصدی و ۲۷ صدم درصدی استان و کشور برای کمک به توسعه زیرساخت‌های ورزشی، استعدادیابی و کسب مدال‌های رنگین کمک شایانی داشته باشند.

رییس هیات ورزش های ناشنوایان استان ادامه داد: ورزشکاران ناشنوای استان که پیش از شیوع بیماری کرونا آماده و در اوج فعالیت بودند، با شیوع این بیماری و با وجود مشکلات معیشتی و بیکاری، اکنون شرایط خوبی ندارند و نیازمند توجه هستند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=15288

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.