تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 16 شوال 1445 Wednesday, 24 April , 2024

۹۱ درصد زکات جمع‌آوری شده آذربایجان‌غربی به نیازمندان آذربایجان‌غربی هزینه شد

  • کد خبر : 12935
  • 02 بهمن 1398 - 7:09
۹۱ درصد زکات جمع‌آوری شده آذربایجان‌غربی به نیازمندان آذربایجان‌غربی هزینه شد
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان‌غربی گفت: امسال ۹۱ درصد زکات جمع‌آوری شده در آذربایجان‌غربی برای کمک به نیازمندان هزینه شده است

عزیز سهندی با بیان اینکه امسال بیش از ۳۵۰ میلیارد ریال از محل زکات دریافتی به نیازمندان در شهر‌های مختلف استان کمک شده‌است.اظهار کرد: امسال ۹۱ درصد زکات جمع‌آوری شده در آذربایجان‌غربی برای کمک به نیازمندان هزینه شده که اولویت در این خصوص، کمک به نیازمندان روستا یا شهری است که زکات در آن جمع‌آوری شده‌است.

 

وی افزود: از ابتدای امسال حدود ۳۸۵ میلیارد ریال زکات در آذربایجان‌غربی جمع‌آوری شده که از این میزان ۳۵ میلیارد ریال نیز برای احداث نیازهای عمرانی روستایی از جمله خانه عالم و غسال‌خانه استفاده شده‌است.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان‌غربی تصریح کرد: آذربایجان‌غربی همواره از استان‌های برتر در حوزه جمع‌آوری زکات در کشور بوده و امسال نیز در رده‌های برتر بین ۳۱ استان کشور قرار دارد.

 

سهندی از افزایش ۱۸ درصدی زکات جمع‌آوری شده طی سال جاری در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و بیان کرد: مهاباد با ۶۷ میلیارد ریال بیشترین سهم را بین شهرستان‌های استان در حوزه جمع‌آوری زکات طی سال جاری داشته‌است.

 

وی اظهار داشت: در حال حاضر شورای زکات در ۸۰۰ روستای آذربایجان‌غربی راه‌اندازی شده که نقش موثری در جمع‌آوری روزافزون زکات دارد.

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=12935

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.