تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ 10 رمضان 1445 Tuesday, 19 March , 2024

مجتمع پتروشیمی ماکو از طریق فایناس آغاز به کار می‌کند

  • کد خبر : 16912
  • 17 مهر 1399 - 12:12
مجتمع پتروشیمی ماکو از طریق فایناس آغاز به کار می‌کند
نماینده مردم ماکو در مجلس گفت: مجتمع پتروشیمی ماکو هم اکنون منتظر است که از طریق فایناس یعنی با استفاده از وام خارجی، سرمایه‌گذار جذب کرده و آغاز به کار کند.

محمد علی‌پور با اشاره به اینکه مجوزهایی که برای احداث مجتمع پتروشیمی ماکو لازم است گرفته شده است اظهار داشت: هم اکنون منتظر است که از طریق فایناس یعنی با استفاده از وام خارجی، سرمایه‌گذار جذب کرده و آغاز به کار شود.

وی تصریح کرد: هم اکنون شرایط اقتصادی به گونه‌ای است که فضا برای سرمایه‌گذاری مناسب نیست و صاحبان سرمایه نیز فضا را همواره رصد کرده و بنابراین هم اکنون این پروژه چند ساله مجتمع پتروشیمی ماکو نتوانسته آغاز به کار کند.

نماینده مردم ماکو، چالدران، شوط و پلدشت در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به پروژه نیمه تمام سد کرم‌آباد افزود: در این راستا دولت یک هزار و ۴۰۰ میلیون تومان سرمایه‌گذاری کرده و با پیگیری‌هایی انجام شده مقرر است که ۲۰ هزار هکتار از اراضی از آبیاری تحت فشار برخوردار شود و هم اکنون از ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.

وی بیان کرد: اخیرا در مرکز استان به این پروژه توجه شده و امید است که این توجه، نتیجه‌بخش شده و شاهد بهره‌برداری تدریجی آن باشیم و از سوی دیگر با پیگیری‌های انجام شده، آب مورد نیاز هشت هزار و ۴۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی آماده شده و به‌زودی به استفاده آبیاری تحت فشار می‌رسد.

علی‌پور اظهار داشت: این پروژه از جمله پروژه‌های بسیار بزرگ و مهم منطقه بوده که در راستای افزایش تولیدات محصولات کشاورزی و هم اشتغال جوانان تاثیر مستقیم دارد.

وی در ادامه از اجرای چند پروژه آبیاری تحت فشار دیگر خبر داد و گفت: متاسفانه این پروژه‌ها تکمیل نشده و از پیشرفت بالای ۹۵ درصد برخوردار است و با بهره‌برداری از آنها، در مجموع ۱۵ هزار هکتار زمین کشاورزی از آبیاری تحت فشار برخوردار می‌شود تا تحولی عظیم در افزایش تولیدات کشاورزی در منطقه پلدشت و ماکو ایجاد شود.

نماینده مردم ماکو، چالدران، شوط و پلدشت در مجلس شورای اسلامی افزود: تاکنون دو هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در این رابطه انجام شده اما متاسفانه از این حجم سرمایه‌گذاری بهره‌برداری لازم انجام نشده است. انتهای پیام

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=16912

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.