تاریخ : یکشنبه, ۱۴ آذر , ۱۴۰۰ 1 جماد أول 1443 Sunday, 5 December , 2021

افزایش ۵۰ درصدی پهنای باند مصرفی در آذربایجان‌غربی

  • کد خبر : 17679
  • ۰۹ آذر ۱۳۹۹ - ۹:۳۷
افزایش ۵۰ درصدی پهنای باند مصرفی در آذربایجان‌غربی
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان ‌غربی گفت: در هشت ماهه گذشته اوج پهنای باند مصرفی استان به ۴۶۶ گیگا بایت بر ثانیه رسیده که نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته، ۵۰ درصد افزایش یافته است.

قاسم جلیلی‌نژاد اظهار داشت: در هشت ماهه گذشته اوج پهنای باند مصرفی استان به ۴۶۶ گیگا بایت بر ثانیه رسیده که نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته ۵۰ درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به ظرفیت پهنای باند ورودی در آذربایجان ‌غربی افزود: در حال حاضر ظرفیت پهنای باند ورودی در استان سه ترابایت بوده که توان تامین اینترنت در آذربایجان‌غربی دو ترابایت است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه بیشترین شکایات مردم استان در حوزه اینترنت به میزان ۶۴ درصد بوده است تصریح کرد: همچنین بیشترین شکایات مردم استان در هشت ماه گذشته در حوزه تلفن همراه با ۲۱ درصد، تلفن ثابت ۱۰ درصد، خدمات پستی ۲.۳۸ درصد و دفاتر پیشخوان ۲.۶۹ درصد بوده است.

وی با اشاره آمار تفکیکی شکایت‌های انجام شده بر اساس اپراتور و یا نام دستگاه،خاطرنشان کرد: بیشترین شکایت ثبت شده با ۳۵ درصد مربوط به مخابرات منطقه، ۱۸ درصد مربوط به همراه اول، ۱۲ درصد مربوط به ایرانسل، چهار درصد مربوط به آسیاتک،۶ درصد مربوط به پارس آنلاین، ۱۱ درصد مربوط به های‌وب، دو  درصد مربوط به رایتل و ۱۲ درصد مربوط به سایر دستگاه‌ها است.

جلیلی‌نژاد ادامه داد: در مورد اینترنت بیشترین شکایات مربوط به پشتیبانی و ارائه خدمات اینترنت، کیفیت سرویس ارائه شده و مشکلات مالی و تعرفه‌ای است.

وی اضافه کرد: در مورد تلفن همراه خدمات مالکیت، سیم کارت و عدم آنتن دهی بیشترین شکایات مردم را به خود اختصاص داده است که با توجه به شکایات ثبت شده از اپراتورهای ارتباطی موارد مطرح شده پیگیری و در سریع‌ترین زمان ممکن به آن رسیدگی می‌شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان ‌غربی تصریح کرد: همچنین مشترکان در راستای ثبت شکایت از پیامک‌های انبوه مزاحم و تبلیغاتی شخصی، شماره مورد نظر را به سرشماره رایگان ۱۹۵ پیامک کنند.

جلیلی‌نژاد گفت: بعد از ثبت شکایت در این سامانه، ظرف مدت ۷۲ ساعت باید رسیدگی به این شکایت انجام و نتیجه به مشترک شاکی ارائه شود.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=17679

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.