تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 16 شوال 1445 Wednesday, 24 April , 2024

آذربایجان‌غربی قابلیت تبدیل شدن به مرکز تبادلات بین‌المللی ایران را دارد

  • کد خبر : 15592
  • 23 تیر 1399 - 11:50
آذربایجان‌غربی قابلیت تبدیل شدن به مرکز تبادلات بین‌المللی ایران را دارد
نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی گفت: استان آذربایجان‌غربی در بخش‌های مختلف صنعت، کشاورزی، صادرات و واردات، فعالیت موثری در کشور داشته است و بازگشایی مرز کوزه‌رش سلماس باعث رونق مبادلات تجاری می‌شود.

یعقوب رضازاده اظهار داشت: با توجه به هم مرزی آذربایجان‌غربی با سه کشور ترکیه، عراق و جمهوری آذربایجان می‌توان این استان را به مرکز تبادلات بین‌المللی ایران تبدیل کرد.

وی تصریح کرد: با توجه به این ویژگی‌ها استان آذربایجان‌غربی در بخش‌های مختلف صنعت، کشاورزی، صادرات و واردات نیز فعالیت موثری در کشور داشته است و بازگشایی مرز کوزه‌رش سلماس باعث رونق مبادلات تجاری می‌شود.

نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بازگشایی مرز با ترکیه از مهمترین خواسته‌های مردم برای توسعه این شهرستان است، عنوان کرد: یکی از اهداف مجلس یازدهم داشتن روابط تجاری با کشورهای همسایه است چرا که اگر روابط تجاری با کشورهای همسایه گسترش یابد بدون شک کمک شایانی در جهت پیشبرد اهداف اقتصادی کشورمان خواهد داشت.

وی بیان کرد: گشایش مرز کوزه‌رش و توسعه روابط تجاری با کشورهای همسایه یکی از اهداف دوران نمایندگی‌ام است و حتی در طول یک ماه توانسته‌ایم با مقامات ایرانی در وزارت کشور و همچنین فرمانده مرزبانی کشور ملاقاتی داشته باشیم.

رضازاده عنوان کرد: در مورد بازگشایی مرز کوزه‌رش سلماس توانسته‌ایم موافقت‌های کتبی مقامات امنیتی سطوح مختلف را کسب کنیم و در گام دوم از طریق پارلمان دوستی ایران و ترکیه سعی خواهیم می‌شود تا رضایت طرف ترکیه را کسب کنیم.

وی به بازگشایی بازارچه مرزی نیز اشاره کرد و گفت: بازگشایی بازارچه مرزی کوزه‌رش در افزایش و گسترش سطح فعالیت‌های تجاری بین دو کشور ایران و ترکیه کمک موثری خواهد کرد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=15592

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.