تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ 10 رمضان 1445 Tuesday, 19 March , 2024

آذربایجان‌ غربی از لحاظ میزان ذخایر خونی در وضعیت سبز قرار دارد

  • کد خبر : 17802
  • 15 آذر 1399 - 11:52
آذربایجان‌ غربی از لحاظ میزان ذخایر خونی در وضعیت سبز قرار دارد
مدیرکل انتقال خون آذربایجان‌ غربی گفت: خوشبختانه در چند روزه اخیر اهداکنندگان در همه نقاط استان به اهدای خون پرداخته و هم اکنون میزان ذخایر خونی نزدیک ۹ روز است.

مجتبی قهرمان با ابراز خرسندی از اینکه هم اکنون ذخایر خونی استان در حد مطلوب و قابل قبول قرار دارد اظهار داشت: این در حالی است که خون و فرآورده‌های خونی جزو نیازهای همیشگی بوده و طول نگهداری آن محدود است و در این راستا، برخی فراورده‌ها را بیش از سه روز نمی‌توان نگهداری کرد و طول عمر آنها اندک است.

وی تصریح کرد: بنابراین افراد باید به صورت مداوم و مستمر اقدام به اهدای خون کنند چون در برخی دوره‌ها ذخایر خونی کاهش یافته و با افزایش می‌یابد پس بهترین کار این است که آقایان هر سه ماه یک بار و خانم‌ها هر چهار ماه یک بار در اهدای خون شرکت کنند تا ذخایر خونی استان دچار مشکل نشود.

مدیرکل انتقال خون آذربایجان‌ غربی افزود: خوشبختانه در چند روز اخیر اهدا کنندگان در همه نقاط استان به اهدای خون پرداخته و هم اکنون میزان ذخایر خونی نزدیک ۹ روز است و آذربایجان‌ غربی از این لحاظ در وضعیت سبز قرار دارد.

قهرمان در ادامه افزود: همه ساله با توجه به فصل سرما و بارندگی آمار اهدای خون کاهش می‌یابد در حالی که بیماران خاص مثل تالاسمی و هموفیلی   همواره نیازمند خون و فرآورده‌های خونی هستند و بنابراین برای اینکه در روزهای آینده این استان با کمبود ذخایر خونی مواجه نشود، مردم باید به مراکز انتقال خون مراجعه کنند.

مدیرکل انتقال خون آذربایجان‌ غربی تاکید کرد: نباید این باور در بین مردم به وجود آید که چون میزان ذخایر خونی و فرآورده‌های آن هم اکنون در حد مطلوبی قرار دارد، تا پایان سال نیز بدین گونه است چون شرایط نگهداری آن محدود است و اگر مدتی اهدایی صورت نگیرد، ذخایر دچار مشکل می‌شود.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=17802

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.