تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 16 شوال 1445 Wednesday, 24 April , 2024

آذربایجان غربی رتبه نخست کشوری را در اجرای سامانه‌های نوین آبیاری به خود اختصاص داد

  • کد خبر : 15057
  • 19 خرداد 1399 - 9:36
آذربایجان غربی رتبه نخست کشوری را در اجرای سامانه‌های نوین آبیاری به خود اختصاص داد
مدیرآب و خاک و امور فنی و مهندسی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: طرح‌های اجرا شده سامانه‌های نوین آبیاری در سطح استان از ابتدای سال 99 تا پایان اردیبهشت ماه در سطح 936 هکتار بوده که رتبه اول کشوری را در بین سایر استانهای کشوربه خود اختصاص داده است.

علی اصغرزاده بیان کرد: با توجه به شرایط پیش آمده ناشی از شیوع ویروس کرونا ، با تلاش های شبانه روزی واحد سامانه های نوین آبیاری مدیریت آب و خاک و مدیریت های جهاد کشاورزی شهرستان های استان طرح های اجرا شده سامانه های نوین آبیاری در سطح استان از اول سال ۹۹ تا پایان اردیبهشت ماه مقدار ۹۳۶ هکتار اجرا شده و همچنین به مساحت ۲۵۵۰ هکتار نیز طرح در دست اجرا است .

وی افزود: برای اجرای این طرحها از محل اعتبارات تملک دارایی خرده مالکی هزینه می شودو تا کنون از این طریق در حدود ۷۰ هزار هکتار طرح سیستم های نوین آبیاری اجرایی شده است.

مدیرآب و خاک و امور فنی و مهندسی جهاد کشاورزی  استان تصریح کرد: در حال حاضر شبکه های فرعی آبیاری و زهکشی درسطح۶۱ هزار و ۵۷۰ هکتار از اراضی واقع در پایاب رودخانه های ارس و زاب از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در حال اجرا می باشد که هنوز به بهره ‌برداری نرسیده اند و از پیشرفت فیزیکی قابل توجهی برخوردار هستند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=15057

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.