تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 17 شوال 1445 Thursday, 25 April , 2024

آغاز بهره برداری از طرح های آبرسانی به ۱۹ روستای استان آذربایجان غربی

  • کد خبر : 16656
  • 31 شهریور 1399 - 9:33
آغاز بهره برداری از طرح های آبرسانی به ۱۹ روستای استان آذربایجان غربی
طرح های آبرسانی به 19 روستای آذربایجان غربی، همزمان با 20 استان کشور و در ارتباط ویدئوکنفرانس با وزیر نیرو، به بهره برداری رسیدند.

این طرح ها در قالب هفته بیست و یکم پویش #هرهفته_الف_ب_ایران، «ساخت و سازها» و«ساز و کارها» شامل سه طرح در روستاهای بوکان، هشت طرح در روستاهای پلدشت، شش طرح در روستاهای ماکو، یک طرح در نقده و یک طرح نیز در شهرستان سلماس به بهره برداری رسیدند.

شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی برای اجرا و اتمام این تعداد طرح آبرسانی روستایی، بالغ بر ۹۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی هزینه کرده که با بهره برداری از آنها، سه هزار و ۸۸ خانوار روستایی با ۱۲ هزار و ۶۶۷ نفر جمعیت از آب شرب سالم، بهداشتی و پایدار برخوردار شدند.

وزیر نیرو در آیین بهره برداری همزمان از طرح های آبرسانی به روستاها در ۲۰ استان کشور، با بیان نقش آب و برق در طرح های تولیدی، اظهار داشت: امسال موفق شدیم با همکاری همه دستگاه های دولتی و بخش خصوصی، تابستان گرم و طولانی را بدون خاموشی برنامه ریزی شده و با افزایش چهار درصدی عرضه انرژی، افزایش ۳۰ درصدی صادرات انرژی و کاهش اوج بار، پشت سر بگذاریم.

رضا اردکانیان با اعلام اینکه براساس وعده های داده شده و درقالب پویش #هرهفته_الف_ب_ایران، ۲۵۰ پروژه آب و برق به بهره برداری رسیده است، افزود: امروز صد و هشتمین پروژه پویش به بهره برداری می رسد و تا پایان سال نیز همه پروژه ها به ثمر خواهند رسید.

وی در خصوص طرح های افتتاحی هفته بیست و یکم #پویش الف_ب_ایران، گفت: با بهره برداری از طرح های آبرسانی به ۴۰۰ روستا در ۲۰ استان کشور با ۳۷۹ میلیارد تومان سرمایه گذاری، ۲۸۱ هزار نفر از نعمت آب شرب سالم و پایدار بهره مند می شوند.

وزیر نیرو اظهار امیدواری کرد؛ تا پایان سال جاری، یک هزار و ۳۰۰ روستای دیگر نیز براساس برنامه ریزی های انجام شده در مدار بهره برداری قرار گیرند.

وی، بهره برداری از هفت سد، ۴۷ طرح آبیاری و زهکشی، پنج طرح بزرگ آبرسانی شهری، هفت تصفیه خانه فاضلاب، دو تصفیه خانه آب، ۹ نیروگاه حرارتی و دو نیروگاه مقیاس کوچک با یک هزار و ۴۰۰ مگاوات را از جمله طرح های افتتاحی در قالب#پویش الف_ب_ایران اعلام کرد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=16656

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.