تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 17 شوال 1445 Thursday, 25 April , 2024

آمادگی استان آذربایجان غربی برای مقابله با کرونا ویروس

  • کد خبر : 13594
  • 07 اسفند 1398 - 6:14
آمادگی استان آذربایجان غربی برای مقابله با کرونا ویروس
رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی از آمادگی استان برای مقابله با کرونا ویروس خبر داد.

جواد آقازاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: برای مقابله با ویروس کرونا آمادگی کامل داریم و قابل مهار است.

وی با اشاره به اینکه از هر ۱۰۰ بیمار مبتلا به کرونا ۸۰ نفر حتی متوجه نمی‌شوند که کرونا دارند، افزود: از بین آن‌ها نیز ۱۸ نفر به پزشک مراجعه می‌کنند و درمان می‌شود و فقط دو نفر منجر به فوت می‌شود، بنابراین میزان مرگ و میر فقط ۲درصد است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی با اشاره به علائم کرونا ویروس تصریح کرد:مردم نگران نباشند، این ویروس علائم سرماخوردگی را دارد و شامل درد‌های عضلانی، سردرد، آبریزش بینی، گلودرد است، در صورت مشاهده این موارد در منزل ماندن، استراحت کردن و خوردن مایعات را توصیه می‌کنیم، اما اگر تب بالای ۳۸ درجه داشتند حتما به پزشک مراجعه کنند که مسیر بهبودی را تسریع خواهد کرد.

 

آقازاده اظهار کرد: باوجود شایعات ما هیچ مورد فوتی نداشتیم، فوت پسربچه ۱۲ ساله در بیمارستان طالقانی بر اثر کرونا نبود و زمینه بیماری داشت.

وی با اشاره به آخرین جزئیات ابتلا به این ویروس خاطر نشان کرد: فقط ۱۲ نفر مورد مشکوک داشتیم که ۷ مورد آن منفی بود و منتظر جواب ۵ ازمایش هستیم که احتمال زیاد منفی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی ادامه داد: امروز ازمایش اولیه ۸ نفر مشکوک به کرونا نیز انجام و برای بررسی به تهران ارسال شد.

آقازاده گفت: بیمارستان طالقانی ارومیه و فاطمه زهرا (س) میاندواب به عنوان مراکز پذیرنده بیماران کرونایی انتخاب شده‌است، اما اگر وضعیت اضطراری شد ۱۸ تخت ICU در بیمارستان امام خمینی (ره) نیز تجهیز شده که مبتلایان انتقال یابند که خوشبختانه تا این لحظه هیچ موردی نداشتیم که حتی در بیمارستان طالقانی نیز نیاز به بستری داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه افزاد مسن و بانوان باردار بیشتر در معرض خطر هستند، بیان کرد:این افراد باید بیشتر رعایت کنند، ضمن خوردن سبزیجات و مرکبات، مکمل‌های دارویی نیز برای این افراد توصیه می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی اذعان داشت:کرونا درمان ندارد فقط پیشگیری اهمیت دارد، بنابراین افراد خودمراقبتی کرده و ضمن رعایت بهداشت فردی از حضور در تجمعات پرهیز کنند.

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=13594

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.