تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 18 شوال 1445 Friday, 26 April , 2024

اجرای طرح ملی «دادرس» در ۳۵۰ مدرسه آذربایجان‌غربی آغاز شد

  • کد خبر : 12156
  • 20 آذر 1398 - 5:43
اجرای طرح ملی «دادرس» در ۳۵۰ مدرسه آذربایجان‌غربی آغاز شد
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی گفت: اجرای هشتمین مرحله طرح ملی دادرس (دانش‌آموزان آماده در روزهای سخت) در ۳۵۰ واحد آموزشی آذربایجان‌غربی آغاز شد.

رضا میدان‌رو  روز سه‌شنبه در آیین افتتاحیه این طرح در دبیرستان ولایت ارومیه بیان داشت : با توجه به حادثه‌خیز بودن کشور، جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران و وزارت آموزش و پرورش طرح‌های مشترکی را در این زمینه اجرا می‌کنند که یکی از مهمترین آنها، طرح ملی دادرس است.

 

وی با بیان اینکه  هدف از اجرای این طرح ملی  افزایش سطح ایمنی و کاهش خطرپذیری در مدارس مبتنی بر تربیت تیم‌های دانش‌آموزی آماده برای مقابله با حوادث است  اضافه کرد: لازم است تا حداقل در هر مدرسه یک تیم در قالب دوره آموزشی دادرس آموزش‌های امدادی لازم را فرا گیرند.

 

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی با اشاره به ساماندهی تیم‌های اولیه مدیریت بحران با محوریت دانش‌آموزان آموزش دیده، توانمند و برخوردار از مهارت‌های کارگروهی را از دیگر اهداف اجرای طرح دادرس بیان کرد و افزود: در قالب این طرح در استان ۳۵۰ مدرسه در قالب ۳۵۰ تیم آموزش خواهند دید که بیش از ۱۱ هزار دانش‌آموز را شامل می‌شود.

 

میدان‌رو با بیان اینکه این آموزش‌ها در هشت محور در ۱۶ ساعت و در قالب آموزش اطفای حریق، حمل مصدوم، حمایت حیاتی پایه و احیا قلبی ریوی، پناه‌گیری و تخلیه اضطراری، ارزیابی و کنترل علایم حیاتی، شکستگی و آتل‌بندی، خونریزی، پانسمان و بانداژ ارائه می‌شود گفت: در همین راستا نیز مسابقاتی در چهار مرحله داخل مدرسه، شهرستانی، استانی و کشوری برگزار خواهد شد.

 

مدیرعامل هلال احمر آذربایجان‌غربی نیز در این مراسم اظهار داشت: برای داشتن یک واحد اموزشی آماده باید همه اجزای مدرسه اعم از معلم، دانش‌آموز و فضای آموزشی آماده شود.

«سعید رهبر سوره»، با بیان اینکه هلال احمر در تمامی سطوح آماده همکاری با آموزش و پرورش است اضافه کرد: با توجه به اینکه دانش‌آموزان بیش از ۲۰ درصد جمعیت استان را تشکیل می‌دهند، آموزش مهارت‌های طرح دادرس در بین دانش‌آموزان بسیار کلیدی و مهم است

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=12156

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.