تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024

اجرای طرح کاداستر بهترین راه مبارزه با زمین خواری است

  • کد خبر : 15724
  • 01 مرداد 1399 - 10:51
اجرای طرح کاداستر بهترین راه مبارزه با زمین خواری است
رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: اجرای دقیق و سریع طرح جامع کاداستر بهترین راه مبارزه با زمین خواری است.

علی اکبر گروسی در جلسه شورای حفاظت از حقوق بیت المال استان گفت: بهترین راه مبارزه با زمین خواری و تعرض به اراضی ملی و منابع طبیعی اجرای دقیق و سریع طرح جامع حدنگار یا کاداستر است.

وی در بیان اهمیت و ارزش طرح جامع حدنگار اضافه کرد: یکی از فواید اجرای حدنگار ایجاد پایگاه واحد اطلاعاتی در خدمات رسانی مطلوب درون و برون سازمانی و نیز ایجاد زیر ساخت‌های سرزمینی با هدف تضمین سرمایه گذاری در اراضی ملی و همچنین اعتماد سازی و حصول اطمینان در معاملات و تشخیص آسان منابع ملی از املاک شخصی مردم برای دستگاه‌های مسئول بویژه دستگاه قضایی می‌باشد.

رئیس شورای حفاظت از حقوق بیت المال استان پس از بیان اهمیت طرح جامع حدنگار به مسئولیت ادارات متولی اشاره و گفت: اجرایی شدن طرح جامع حدنگار مورد مطالبه روسای قوای سه گانه به ویژه ریاست معظم قوه قضائیه می‌باشد، لذا ادارات متولی من جمله اداره کل ثبت اسناد و املاک و منابع طبیعی و جهاد کشاورزی و اداره کل راه و شهرسازی وظایف و تکالیف مضاعف تری بر عهده دارند و باید با همکاری موثر و شایسته تا پایان شهریورماه کلیه اراضی و املاک دولتی ثبت طرح جامع حدنگار شوند.

گروسی در ادامه تصریح کرد: اجرای طرح کاداستر موجب ثبت اسناد مالکیت ملی می‌شود و برای توسعه ادارات بسیار حائز اهمیت می‌باشد و در مواقع ضروری و یا در حوادث و بلایای طبیعی وجود کاداستر می‌تواند در احقاق حقوق عامه و حقوق بیت المال تاثیر چشم گیری داشته باشد و این طرح در کل دنیا به اجرا در آمده و کشور ما نیز ناگزیر از اجرای آن می‌باشد.

رئیس کل دادگستری استان در پایان صحبت‌های خود گفت: اجرای دقیق و کامل طرح جامع حدنگار تنها وظیفه اداره کل ثبت اسناد و املاک نیست و نیازمند همکاری و همیاری سایر ارگان‌ها و مردم می‌باشد و در این خصوص صدا و سیمای استان هم می‌تواند با اطلاع رسانی مطلوب به مردم مشارکت آن‌ها را در اجرای سریع این طرح ملی جلب نماید.

حبیبی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و دبیر شورای حفاظت از حقوق بیت المال نیز از ادارات خواست تا اراضی و املاکی که سند ندارند را فوراً نسبت به اخذ سند کاداستر و اداراتی که سند دفترچه‌ای برای املاک خود دارند نسبت به تغییر آن به سند تک برگ (کاداستر) اقدام نمایند.

در ادامه جلسه جوان کیا مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان گزارش مفصلی از روند اجرای طرح حدنگار ارائه و مدیران کل استانی حاضر در جلسه نیز گزارشی از اقدامات خود ارائه و نهایتاً جلسه با تصویب مصوباتی به کار خود خاتمه داد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=15724

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.