تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 19 شوال 1445 Saturday, 27 April , 2024

اجرای عملیات مدیریت پیک بار در استان تا ۱۵ شهریور ادامه دارد

  • کد خبر : 15209
  • 29 خرداد 1399 - 9:26
اجرای عملیات مدیریت پیک بار در استان تا ۱۵ شهریور ادامه دارد
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی با اشاره به شروع برنامه‌های مدیریت پیک بار تابستان ۹۹ در شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی گفت: بازه زمانی پیک بار از ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور است.

اکبر حسن بکلو با اشاره به شروع برنامه‌های مدیریت پیک بار تابستان ۹۹ در شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی، بیان کرد: بازه زمانی پیک بار از ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور است.

وی تصریح کرد: سهمیه پیک بار تعیین شده توسط شرکت توانیر برای شرکت توزیع برق استان آذربایجان غربی به میزان ۱۵۰ مگاوات است که برای کاهش بار به میزان ابلاغ شده از سوی شرکت توانیر بین تمام شهرستان‌های استان تقسیم شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان خاطرنشان کرد: بخش عمده این افزایش، مصرف مربوط به فصل تابستان است و تنها با مدیریت مصرف در زمان پیک بار می‌توان از اعمال مدیریت اضطراری بار و صرف هزینه های کلان جلوگیری کرد.

حسن‌بکلو افزود: پیک بار به ساعات اوج مصرف برق گفته می‌شود و زمان آن در ایام تابستان از ساعت ۱۲ الی ۱۶ و ۲۰ تا ۲۳  است که به دلیل همزمانی استفاده از وسایل سرمایشی در ادارات و منازل ساعات ۱۲ الی ۱۶ فشار بیشتری بر شبکه تحمیل می‌شود که تنها با تغییر ساعات مصرف به زمان های غیر پیک، کنترل دما و سرعت کولر، کاهش ۱۰ درصدی مصرف برق، استفاده حداکثر از نور خورشید، انتقال استفاده از وسایل پرمصرف خانگی به ساعات غیرپیک و کم باری و حذف لامپ‌های غیرضروری می‌توان صنعت برق را در گذر از پیک بار برق تابستان یاری داد.

وی اظهار کرد: سال گذشته با مدیریت و برنامه‌ریزی ‌منسجمی که در حوزه کاهش پیک بار انجام شد و همکاری خوب مشترکین استان، با موفقیت از پیک تابستان گذر کردیم و انتظار می رود امسال نیز با همکاری مردم شریف استان پیک بار برق تابستان را به خوبی مدیریت کنیم.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=15209

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.