تاریخ : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 15 شوال 1445 Tuesday, 23 April , 2024

احتمال وقوع سیل در استان آذربایجان‌ غربی

  • کد خبر : 13919
  • 28 اسفند 1398 - 7:47
احتمال وقوع سیل در استان آذربایجان‌ غربی
مدیر پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌ غربی گفت: با توجه به پیش‌بینی بارش‌های شدید باران در استان، وقوع سیل دور از انتظار نیست.

مهدی صابری بیان کرد: یک سامانه بارشی پرانرژی و قوی از صبح امروز از نوار غربی وارد استان آذربایجان غربی شده و به سرعت تا ظهر فردا سراسر استان را فرا می‌گیرد.

 

وی با بیان اینکه کل مناطق استان درگیر بارش می‌شود، افزود:  بارش در اغلب مناطق به شکل باران و تنها در ارتفاعات و مناطق بسیار سردسیر به شکل برف پیش‌بینی می‌شود.

 

رییس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌ غربی تصریح کرد: بارش ‌ها تا صبح پنجشنبه ادامه می‌یابد و صبح پنجشنبه از شدت بارش کم شده، اما همچنان به شکل متناوب در سطح استان تا اواخر وقت پنجشنبه بارش ادامه می‌یابد.

 

صابری خاطر نشان کرد: به مدت ۲۴ ساعت از صبح امروز تا صبح پنجشنبه حجم سنگینی از بارش در استان پیش‌بینی می‌شود و بنابراین در اکثر مناطق احتمال آبگرفتگی و برخی مناطق سیلاب وجود دارد و تا حد امکان باید از تردد غیرضروری به ویژه در کنار سدها و مسیل‌ها خودداری شود.

 

وی ادامه داد: همچنین طی این مدت وقوع رعد و برق، صاعقه و تگرگ نیز در استان وجود دارد و کاهش محسوس دما از ۵ تا ۱۰ درجه در کل مناطق استان پیش‌بینی می‌شود.

 

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=13919

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.