تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ 10 شوال 1445 Thursday, 18 April , 2024

احداث سومین مرکز نجوم کودکان و نوجوانان کشور در ارومیه

  • کد خبر : 12451
  • 06 دی 1398 - 17:49
احداث سومین مرکز نجوم کودکان و نوجوانان کشور در ارومیه
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌غربی گفت: عملیات احداث سومین مرکز علوم و نجوم کودکان و نوجوانان کشور به زودی در ارومیه آغاز می‌شود.

جواد زاهدی با اشاره به احداث سومین مرکز نجوم کودکان و نوجوانان کشور در ارومیه بیان کرد: این مرکز که بعد از مراکز تهران و زنجان سومین مرکز علوم و نجوم کودکان و نوجوانان کشور است، در زمینی به مساحت ۳۰۰ مترمربع و در ۲ طبقه احداث می‌شود.

 

وی بابیان اینکه اعتبار اولیه ساخت این مرکز ۱۵ میلیارد ریال است، افزود: این مرکز دارای بخش‌های متنوع شامل کارگاه علوم، فیزیک، علوم‌زیست، آسمان‌نما، رصدخانه و … خواهد بود و در پارک ملت ارومیه احداث می‌شود.

 

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌غربی با تاکید بر اینکه محور فعالیت‌های کانون پرورش فکری آذربایجان‌غربی تاکنون حول مسایل فرهنگی و هنری متمرکز بود، تصریح کرد: راه‌اندازی مرکز علوم و نجوم می‌تواند پاسخگوی برخی از نیازها باشد و اعضای این کانون را از نزدیک با پدیده‌های علمی آشنا کند.

 

زاهدی اظهار داشت: راه‌اندازی این مرکز در استان می‌تواند علاوه بر ارتقای سطح علمی اعضای کانون، رابطه علمی کانون با مراکز علمی و دانشگاهی آذربایجان‌غربی بویژه در زمینه مسایل نجوم و رصد رویدادهای نجومی را افزایش دهد.

 

وی  با اشاره به راه‌اندازی نخستین موزه تخصصی کودک در ارومیه نیز اذعان کرد: این موزه در زیربنایی به مساحت حدود ۵۰۰ مترمربع و در قالب سالن‌های تاریخ، نجوم، پیش از تاریخ و مردم‌شناسی در محل پارک «شهرچایی» ارومیه به کودکان خدمت‌رسانی می‌کند.

 

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌غربی گفت: این موزه نه تنها یک مکان فرهنگی و آموزشی مطمئن برای کودکان محسوب می‌شود، بلکه می‌تواند در زمینه عرضه محصولات فرهنگی که توسط اعضای کانون تولید می‌شود، نیز مفید باشد.

 

 

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=12451

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.