تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 18 شوال 1445 Friday, 26 April , 2024

احداث ۵۵ کیلومتر فیبرنوری روستایی در استان

  • کد خبر : 14734
  • 29 اردیبهشت 1399 - 12:44
احداث ۵۵ کیلومتر فیبرنوری روستایی در استان
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی گفت: در مجموع از ۳۲۰ کیلومتر فیبرنوری که برای توسعه پهن باند روستایی در آذربایجان‌غربی احداث می شود، ۵۵ کیلومتر آن تا به امروز اجرایی شده است.

قاسم جلیلی‌نژاد بیان کرد: در مجموع ۳۲۰ کیلومتر فیبرنوری برای توسعه پهن باند روستایی در آذربایجان‌غربی احداث می شود.

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر روستاهای بالای ۲۰ خانوار از اینترنت پرسرعت برخوردار شدند، افزود: در فاز اول تحت عنوان پروژه اینترنت روستایی و در قالب اعتبارات طرح USO یک هزار و ۴۰۹ روستا از اینترنت پر سرعت برخوردار شدند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی اضافه کرد: در فاز دوم که تحت عنوان پروژه همت نام گذاری شده، یک هزارو ۱۴۲ روستا به اینترنت پر سرعت مجهز می‌شوند که تاکنون ۲۶۷ روستا تجهیز شده است.

جلیلی‌نژاد خاطرنشان کرد: زیرساخت و فونداسیون ۹۰ درصد بقیه سایت‌ها انجام شده که در صورت تامین تجهیزات در سریع‌ترین زمان ممکن ۱۰۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات متصل می‌شوند.

وی افزود: آذربایجان‌غربی در پهنای باند ورودی استان در ٢ سال گذشته ۱۱ برابر، پهنای باند بهره‌برداری شده و ظرفیت شبکه انتقال ۱۲ برابر رشد داشته است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ادامه داد:  ۲۰۰ کیلومتر از نقاط کور جاده‌ای این استان نیازمند اصلاح و بهبود پوشش بود که تاکنون ١۴٠ کیلومتر آن تحت پوشش قرا گرفته است.

جلیلی‌نژاد تاکید کرد: ۶٠ کیلومتر مابقی بهبود پوشش جاده‌ای نیاز به ایجاد سایت دارد که در صورت ایجاد جاده دسترسی و زیرساخت برق به سرانجام می‌رسد.

وی گفت: در حال حاضر ظرفیت نفوذ اپراتور همراه اول در آذربایجان غربی ۶۶ درصد، ایرانسل ۳۸.۱۸ درصد و رایتل ۲.۶۵ درصد است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=14734

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.