تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ 10 شوال 1445 Thursday, 18 April , 2024

اخذ موافقت احداث ۸۱۲ هکتار از اراضی پایاب سد الغدیر تکاب

  • کد خبر : 16423
  • 16 شهریور 1399 - 10:02
اخذ موافقت احداث ۸۱۲ هکتار از اراضی پایاب سد الغدیر تکاب
مدیرعامل شرکت آب‌ منطقه‌ای آذربایجان‌غربی گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته موافقت احداث ۸۱۲ هکتار از اراضی پایاب سد الغدیر تکاب اخذ شده و در حال حاضر پیمانکار مربوطه در پروژه مستقر شده است.

اتابک جعفری با اشاره به اینکه مهمترین هدف از احداث سد الغدیر، تامین آب شرب و صنعتی شهر تکاب بوده است اظهار داشت: خوشبختانه این هدف محقق شده و از سال ۱۳۹۱ مردم این شهر از آب شرب سالم و بهداشتی آن بهره‌مند هستند.

وی با اشاره به اینکه هدف دیگر این سد مشروب کردن اراضی کشاورزی پایاب سد است تصریح کرد: در این راستا احداث شبکه آبیاری ساروق از سال ۱۳۹۰ در دستور کار شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌ غربی قرار گرفته و آغاز شد.

مدیرعامل شرکت آب‌ منطقه‌ای آذربایجان‌ غربی گفت: اما با توجه به مصوبات کارگروه ملی احیای دریاچه ارومیه از سال ۱۳۹۳ احداث این شبکه متوقف و متعاقب آن با پیگیری‌های صورت گرفته، موافقت احداث ۸۱۲ هکتار از اراضی پایاب این سد اخذ و در حال حاضر پیمانکار مربوطه در پروژه مستقر شده است.

وی بیان کرد: بنابراین بی تردید در صورت تامین اعتبارات لازم، کشاورزان شریف منطقه از برکات آن بهره‌مند خواهند شد.

جعفری در ادامه با اشاره به صحبت‌هایی مبنی بر مشکل شوری آب روستاهای میاندوآب اظهار داشت: آب زراعی بخش عمده‌ای از اراضی کشاورزی شهرستان میاندوآب از آب های سطحی رودخانه‌های زرینه‌رود و سیمینه‌رود تامین می‌شود که از کیفیت بالایی برخوردار است.

وی تصریح کرد: برابر بررسی‌ها و پیگیری‌های انجام گرفته از امور منابع آب شهرستان میاندوآب تاکنون درخواست و یا شکایتی به مدیریت و نیز معاونت حفاظت و بهره‌برداری این شرکت واصل شده است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=16423

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.