تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024

از عملکرد ضد فساد قوه قضاییه دفاع می کنیم

  • کد خبر : 15448
  • 14 تیر 1399 - 11:51
از عملکرد ضد فساد قوه قضاییه دفاع می کنیم
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: در مجلس از عملکرد ضد فساد قوه قضاییه دفاع خواهیم کرد و این حمایت در حد شعار نخواهد بود

وحید جلال‌زاده بیان کرد: یکی از دلایل اصلی وقوع انقلاب اسلامی در سال ۵۷ فساد نهادینه شده بود که در رژیم سابق وجود داشت.

وی تصریح کرد: فساد هر رژیم سیاسی، دولت و نهادها را تهدید می کند و فساد نیز برازنده جمهوری اسلامی نیست.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: نباید شاهد فساد در دستگاه های وابسته به نظام، اعم از دولت، مجلس و قوه قضاییه باشیم.

جلال‌زاده ادامه داد: فساد هر چند کم ولی برای جمهوری اسلامی مضر است.

وی به خلا قانونی در این زمینه اشاره کرد و گفت: وجود خلاهای قانونی، عدم اجرای قانون و در مواردی نظارت ناکافی سبب می شود تا فساد به وجود آید.

این نماینده مجلس اضافه کرد: مجلس جزو دستگاه های نظارتی است لذا باید قبل از اینکه پرونده فساد به قوه قضاییه برسد جلو فساد را بگیریم.

جلال زاده اعلام کرد: در مواردی شاهد هستیم که مسوولان قوه قضاییه به این موضوع اشاره می کنند که فساد در بانک، صندوق و دستگاه ها ایجاد و پرونده ها با چهارچرخ به دادگاه برده می شوند‌ که این موضوع شایسته نظام نیست.

وی با بیان اینکه در حال حاضر قوه قضاییه مشی درستی را در پیش گرفته است، گفت: قوه قضاییه خطوط قرمز را برداشته و فساد را در هر جریان، گروه و قبیله شناسایی می کند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در این زمینه قوه قضاییه نیاز به حمایت دارد و در مجلس از عملکرد ضد فساد قوه قضاییه دفاع خواهیم کرد و این حمایت در حد شعار نخواهد بود.

جلال زاده اعلام کرد: در مجلس منتظر اعلام قوه قضاییه جهت حمایت هستیم و اگر پیشنهادی از سوی قوه قضاییه ارائه شود، با امکاناتی که در قانون گذاری داریم کمک حال قوه قضاییه خواهیم بود.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=15448

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.