تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024

استاندار آذربایجان غربی نقش آفرینی جدی دانشجویان در توسعه پایدار استان را خواستار شد

  • کد خبر : 12080
  • 16 آذر 1398 - 13:19
استاندار آذربایجان غربی نقش آفرینی جدی دانشجویان در توسعه پایدار استان را خواستار شد
 استاندار آذربایجان غربی در پیامی ضمن تبریک روز دانشجو و گرامیداشت حماسه ۱۶ آذر، نقش آفرینی جدی دانشجویان در توسعه پایدار استان را خواستار شد.

در متن پیام محمدمهدی شهریاری آمده است؛

بسم الله الرحمن الرحیم

پیوند ناگسستنی دانشجو با آرمان‌خواهی، عدالت‌طلبی، نقد و پرسش‌گری بستری ارزنده برای استانی است که رنج عقب‌ماندگی در شاخص‌هایی مهم مانع دستیابی به توسعه‌ای فراگیر و پایدار شده است. آذربایجان‌غربی به‌جهت بهره‌مندی از ظرفیت‌های متنوع و شایسته دانشگاهی و حضور جمعیت فرهیخته و انقلابی توانایی آن را دارد تا بر تارک توسعه ایران عزیز بدرخشد.

هر ساله با فرا رسیدن ۱۶ آذر، خاطره‌ی حماسی شهادت سه آذر اهورایی که از دانشجویان مسلمان و مبارز میهن اسلامی بودند در ذهن همیشه زنده جامعه، تداعی می‌شود؛ حماسه ای که پیام‌آور عزت و شرف دانشگاه و نماد مقاومت جامعه دانشگاهی در برابر سلطه خارجی و خودکامگی داخلی است.

۱۶ آذر که به‌حق به عنوان  “روز دانشجو” نام‌گذاری شده، یادآور رسالتی بزرگ است که تمسک به آن به نهضت اصیل دانشجویی، هویت و اعتبار اسلامی و ملی مضاعف می‌بخشد. دانشجویان و دانشگاهیان همواره در بزنگاه‌های تاریخی و برهه‌های حساس از انقلاب شکوهمند اسلامی گرفته تا هشت سال دفاع مقدس و سال‌های پس از آن در سنگر بازسازی، پیشرفت و آبادانی، در صف مقدم نقش‌آفرینی و حماسه‌سازی حضور چشمگیر داشته‌ و اکنون نیز پیشقراولان هرگونه تحول و توسعه وطن‌اند.

ذات جامعه دانشگاهی با دغدغه‌مندی، گفت‌وگومحوری و علم‌پژوهی عجین گشته و در پس همین سه عنصر متعالی است که محیط دانشگاه باید فضایی برای بسط بحث‌های آکادمیک، کرسی‌های آزاداندیشی و یافتن چرایی‌های عقب‌ماندگی و همچنین بازنشانی چگونگی توسعه بویژه در خطه پهناور آذربایجان‌غربی باشد. برهمین اساس است که انتظار می‌رود دانشگاه و دانشجو ضمن حفظ موضع مستقل خود و حساسیت‌های لازم در برابر عملکرد مسئولان، با گسترش تعامل، مدارا و رواداری، ایده‌های نو و کاربردی برای شتاب‌بخشی به روند توسعه استان ارائه دهند.

در مقابل از ما مدیران نیز انتظار می‌رود به‌منظور حق‌شناسی از این نسل نجیب، نستوه و آگاه که تا به امروز در تمامی صحنه‌های انقلاب نقش طلایه‌داری و پیشتازی خود را به‌خوبی ایفا کرده است، با تمام توان در صدد تحقق مطالبات آنان برآمده و زمینه حضور فعال و پرنشاط‌شان را در تمامی عرصه‌های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی جامعه فراهم نماییم.

باتوجه به مقطع حساس کنونی که کشور نیازمند وحدت، همدلی و هم‌افزایی روزافزون است، بر همه ماست تا دست در دست هم، با حفظ کرامت و جایگاه رفیع دانشجو و دانشگاه، به گسترش فضای امید و نشاط و تلاش در راستای رسیدن به قله‌های علم و دانش و نیز سربلندی اسلام و ایران عزیز، کمک نماییم.

اینجانب مجددا ضمن گرامیداشت حماسۀ ۱۶ آذر و تبریک روز دانشجو، به روان پاک همه دانشجویانی که جان خود را در سال‌های قبل از انقلاب در راه آزادی و سربلندی ایران عزیز و پس از آن برای استقلال، عزتمندی انقلاب اسلامی و دفاع از میهن و تمامیت ارضی آن فدا کردند، درود می‌فرستم و امیدوارم دانشجویان فهیم و فرهیخته آذربایجان‌غربی با حضور با نشاط و فعال خویش در عرصه‌های مختلف، کمک حال مدیران و مسئولین در ارتقای شاخص‌های توسعه منطقه باشند.

محمدمهدی شهریاری
استاندار آذربایجان غربی

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=12080

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.