تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 19 شوال 1445 Saturday, 27 April , 2024

اطلس ۲۳ امامزاده و بقعه متبرکه استان تهیه می‌شود

  • کد خبر : 16999
  • 22 مهر 1399 - 11:53
اطلس ۲۳ امامزاده و بقعه متبرکه استان تهیه می‌شود
معاون بهره‌وری اقتصادی اداره کل اوقاف آذربایجان‌ غربی گفت: هم اکنون تهیه اطلس بقاع برای ۲۳ امامزاده و بقعه متبرکه استان به تایید سازمان مرکزی نیز رسیده است.

آیت محمدی با اشاره به اینکه در ۶ ماهه نخست امسال دو هزار و ۲۰۰ مترمربع از رقبات عرصه و اعیان وقف در استان تعمیر و مرمت شدند اظهار داشت: این اقدامات با هزینه ۱۲۰ میلیون تومان در شهرستان های ارومیه، بوکان، پیرانشهر، خوی، تکاب، مهاباد و شوط و از محل درآمد موقوفات مرمت شدند.

وی افزود: همچنین امسال به میزان ۶ هزار متر عملیات عمرانی در امامزادگان و بقاع متبرکه استان اعم از احداث، تعمیر، مرمت و بازسازی با هزینه ای حدود یک میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان از محل اعتبارات دولتی، درآمد بقعه، اعتبارات داخلی و خیران با ریزفضاهای احداث و تکمیل تربتخانه، سرویس بهداشتی، اجرای سقف و کف سازی و احداث آشپزخانه اقدام شده است.

معاون بهره‌وری اقتصادی اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی با اشاره به اقدامات شاخص در حوزه بقاع متبرکه گفت: در این راستا اجرای سقف کاذب و کفسازی بقعه سیدمحمد اهرنجان و محوطه سازی و بازسازی سرویس های بهداشتی امامزاده اسحاق شهرستان سلماس انجام شده است.

محمدی تصریح کرد: همچنین احداث تربتخانه بقعه خلیلان ارومیه با همکاری شهرداری و میراث فرهنگی، محوطه سازی یک هزار و ۵۰۰ متر مربع از آرامگاه ارومیه و احداث خانه خادم امامزاده سراج الدین شهرستان ارومیه، تکمیل طبقه سوم مجتمع تجاری بقعه شیخ نوایی شهرستان خوی و احداث سرویس بهداشتی برای بقعه تاج الدین میاندوآب و ایوب انصار تکاب انجام گرفت.

وی اظهار داشت: از سوی دیگر امسال قسمتی از حسینیه تکیه حضرت ابوالفضل (ع) شهرستان چایپاره و همچنین تربت خانه بقعه نظام آباد شهرستان نقده تکمیل شد.

معاون بهره وری اقتصادی اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی در ادامه نیز بیان کرد: هم اکنون تهیه اطلس بقاع برای ۲۳ امامزاده و بقعه متبرکه استان به تایید سازمان مرکزی نیز رسیده است.

محمدی گفت: همچنین امسال اجرای پروژه GIS 1500 رقبه از رقبات موقوفات شهرستان تکاب و ۵۰۰ رقبه از موقوفات شهرستان خوی در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=16999

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.