تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024

اعزام موکب‌های سلامت استان برای خدمت در پیاده‌روی اربعین

  • کد خبر : 16457
  • 18 شهریور 1399 - 9:39
اعزام موکب‌های سلامت استان برای خدمت در پیاده‌روی اربعین
رئیس ستاد عتبات عالیات آذربایجان‌ غربی گفت: مواکب امسال در قالب مواکب سلامت در عتبات عالیات فعالیت خواهند داشت

به گزارش پایگاه خبری گوروش، سیدحسن حسینی در جلسه امضای تفاهم‌نامه همکاری با سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان ‌غربی که برای جذب نذورات مردمی به منظور بازسازی و توسعه عتبات عالیات انجام شد اظهار داشت: بی‌شک مسلمانان هر اندازه در راه اهل‌بیت(ع) گام بردارد، آثار و برکات آن را در زندگی خود مشاهده خواهد کرد و در این راستا ایرانیان تاکنون در کار توسعه و بازسازی عتبات عالیات کاری ماندگار و بی‌نظیری انجام داده‌اند.

وی تصریح کرد: به فرموده شهید قاسم سلیمانی نیز که ستاد عتبات عالیات با دستور ایشان راه‌اندازی شد، “ایرانیان کاری انجام دادند که هر کس به عتبات عالیات مشرف شود،حضور ایران را در آنجا خواهد دید”، بنابراین ایرانیان کاری ارزشمند، ماندگار و بی‌نظیر در عتبات عالیات انجام دادند.

رئیس ستاد عتبات عالیات آذربایجان ‌غربی در ادامه با اشاره به اینکه تا سال ۹۵، رتبه آذربایجان ‌غربی در جذب نذورات مردمی ۳۱ کشور بود ادامه داد: اما خوشبختانه هم اکنون جزو ۱۰ استان برتر کشور است.

وی در ادامه نیز با اشاره به اینکه بازسازی در شهرهای نجف، کربلا، کاظمین، سامرا و سوریه به کلی به پایان رسیده است تصریح کرد: از سال ۹۰ نیز وارد فاز توسعه شده و در این راستا خوشبختانه توسعه نجف اشرف به ۲۰ برابر قبل رسیده که شاهکار بی‌نظیری است.

حسینی با اشاره به فعالیت بزرگترین پروژه جهان اسلام در نجف افزود: هم اکنون توسعه ۲۲۰ هزار مترمربع در نجف اشرف از ۹۷ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.

وی با اشاره به ورود آذربایجان ‌غربی در بحث توسعه در شهر نجف بیان کرد: در سال ۹۶ آذربایجان ‌غربی مشارکت هزار مترمربعی در توسعه صحن حضرت زهرا(س) داشته و خوشبختانه ۱۰۰ درصد آن تامین شده است.

رئیس ستاد عتبات عالیات آذربایجان ‌غربی با تاکید بر اینکه عتبات عالیات در اشتغال و رونق تولید تاثیرگزار بوده است اظهار داشت: هم اکنون چهار هزار مهندس و کارگر ایرانی در عتبات عالیات مشغول فعالیت هستند و با توجه به خرید مصالح برای توسعه عتبات عالیات از کارخانه‌ها، این واحدها رونق گرفته‌اند.

وی با اشاره به اینکه موکبان آذربایجان غربی در بحث زلزله قطور خوی به خوبی ورود یافته‌اند تصریح کرد: خوشبختانه موکبان توانمندی در این راه وجود دارد و از سوی دیگر در بحث بازسازی سامرا نیز آذربایجان ‌غربی به همراه استان‌های زنجان، گیلان، اصفهان و آذربایجان‌شرقی به عنوان استان معین فعالیت دارند.

حسینی در ادامه نیز با تاکید بر اینکه فقر و مشکلات اقتصادی تاثیری در کمک‌های مردمی نداشته است افزود: با وجود گرانی، تورم و بیماری کرونا اما خوشبختانه نذورات مردمی به ستاد عتبات عالیات دو برابر شده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه امسال آیین پیاده‌روی اربعین اجرا نمی‌شود اظهار داشت: بنابراین با تدبیر مسئولان عراقی، موکب تغذیه و اسکان در عتبات عالیات حضور نخواهند داشت و عراقی‌ها زائر خارجی پذیرش نمی‌کنند، هر چند پیاده‌روی اربعین در خود کشور عراق با اعمال محدودیت‌هایی برگزار خواهد شد.

رئیس ستاد عتبات عالیات آذربایجان‌ غربی در ادامه نیز با اشاره به اینکه مواکب امسال در قالب مواکب سلامت فعالیت خواهند داشت گفت: در این رابطه نیز از هر استان یک یا دو موکب اعزام شده و خوشبختانه آذربایجان‌ غربی نیز در این زمینه بسیار توانمند است.

وی افزود: امسال به خاطر بیماری کرونا، فقط غذاهای کنسروی و بسته غذایی خشک به عتبات عالیات ارسال می‌شود و کمک‌های مومنانه مردم جذب خواهد شد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=16457

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.