تاریخ : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 15 شوال 1445 Tuesday, 23 April , 2024

افتتاح نخستین بخش مراقبت‌های دارویی در ارومیه

  • کد خبر : 12398
  • 03 دی 1398 - 8:52
افتتاح نخستین بخش مراقبت‌های دارویی در ارومیه
رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی گفت: نخستین بخش مراقبت‌های دارویی آذربایجان‌غربی در بیمارستان مطهری ارومیه افتتاح شد.

جواد آقازاده گفت: در آذربایجان‌غربی بخش مراقبت‌های دارویی نخستین بار در بیمارستان مطهری راه‌اندازی شده است و در بقیه بیمارستان‌های ارومیه و شهرستان این بیمارستان را الگو قرار داده و سیستم مراقبت‌های دارویی را راه‌اندازی می‌کنند.

 

وی افزود: در این سیستم همکاران متخصص و فوق متخصص در بخش بیمارستان دارو را نسخه کرده و از طریق سیستم الکترونیک به داروخانه مرکزی منتقل می‌شود.

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی اذعان داشت: در داروخانه مرکزی داروسازانی که پیش از آن در این چرخه نبودند و اکنون وارد این چرخه شده‌اند، پس از بررسی تداخل دارویی و مشاور با متخصصی که این دارو را تجویز و دارو را بسته‌بندی کرده‌اند، برای استفاده بیماران بستری در بیمارستان ارسال می‌شود.

 

آقازاده با بیان  اینکه در سیستم قبلی بیمارستان، داروهای مورد نیاز بیماران را در بخش ذخیره می‌کردند، که این کار باعث اتلاف وقت می‌شد، تصریح کرد: خوشبختانه در سیستم جدید از یک طرف هزینه‌های جاری بیمارستان پایین آمده و هم اینکه، در اشتباهاتی که در تجویز دارو انجام می‌شد کاملا برطرف شده است.

 

وی به اهمیت یونیت دوز اشاره و خاطر نشان کرد: در شرایط کنونی که در جنگ اقتصادی قرار داریم باید گام‌های موثر در جهت کم کردن هزینه‌ها و جلوگیری از هدر رفت منابع برداشت که بخش مراقبت‌های دارویی با یونیت دوز خواهیم توانست اشتباهات تجویزی دارو را کاهش دهیم.

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=12398

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.