تاریخ : سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 29 شوال 1445 Tuesday, 7 May , 2024

افزایش مهاجرت نیروهای متخصص از استان به کشورهای همجوار

  • کد خبر : 16231
  • 03 شهریور 1399 - 9:32
افزایش مهاجرت نیروهای متخصص از استان به کشورهای همجوار
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: مهاجرت نیروهای متخصص از آذربایجان غربی به کشورهای همجوار افزایش یافته و دلیل آن بی توجهی به تولید ثروت توسط بخش خصوصی و عدم سرمایه گذاری بخش دولتی در طرح های کشاورزی و صنعتی است.

حجت الاسلام سیدسلمان ذاکر در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری گوروش، اظهار داشت: مهاجرت نیروهای متخصص به کشورهای همجوار و فرار سرمایه از استان یکی از معضلات استان است که به دلیل وجود بروکراسی های اداری بیشتر شده است و از دلایل عمده مهاجرت ها، بی توجهی به تولید ثروت توسط بخش خصوصی و عدم سرمایه گذاری بخش دولتی در طرح های کشاورزی و صنعتی است.

وی تصریح کرد: برای جلوگیری از مهاجرت ها و فرار سرمایه باید در روند راه اندازی پروژه های تولید توسط بخش خصوصی تسهیل شود.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی افزود: از عوامل عقب ماندن استان بی توجهی به توسعه کشاورزی و صادرات محصولات کشاورزی است، لذا برای توسعه و پیشرفت استان باید مشکلات کشاورزی و صادرات استان حل شود.

ذاکر با بیان اینکه باید امنیت سرمایه گذاری را در استان تامین کنیم، خاطرنشان کرد: ضرورت دارد در این زمینه از بروکراسی اداری کم کرده و برای جذب سرمایه گذار همت کنیم.

وی با بیان اینکه باید ظرفیت های استان را برای سرمایه گذاری معرفی کنیم، اضافه کرد: ضرورت دارد ظرفیت های سرمایه گذاری استان تدوین و در اختیار سرمایه گذاران قرار گیرد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: برای ارتقای شاخصه های تولید باید در امر سرمایه گذاری بیش از پیش موفق عمل کنیم.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=16231

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.