تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024

افزایش پرورش بچه ماهی در مرکز شهید کاظمی پلدشت

  • کد خبر : 17418
  • 24 آبان 1399 - 8:26
افزایش پرورش بچه ماهی در مرکز شهید کاظمی پلدشت
رئیس مرکز بازسازی و ذخایر ژنتیکی شهید کاظمی پلدشت گفت: ۷ میلیون و ۷۰۰ هزار قطعه انواع بچه ماهیان در این مرکز پرورش‌یافته است.

 مقدم با اشاره به اینکه اداره شیلات پلدشت برای جان دادن دوباره به رودخانه ارس و غنی‌سازی آن شروع به رهاسازی تعداد زیادی بچه ماهی کرده است اظهار کرد: هفت میلیون و ۷۰۰ هزار قطعه انواع ماهیان در این مرکز پرورش‌یافته است که به‌مرور در سد رهاسازی می‌ شوند.

وی افزود: این آمار نسبت به سال گذشته ۷۰۰ هزار قطعه افزایش دارد که باعث شده تا بعد از ۶ ماه تلاش و فعالیت این مرکز تمامی ماهی‌ها را به اوزان بالای ۱۰ گرم برسند.

رئیس مرکز بازسازی و ذخایر ژنتیکی شهید کاظمی پلدشت تصریح کرد: مرکز بازسازی ذخایر ژنتیکی شهید کاظمی پلدشت تنها مرکز شمال غرب کشور است که وظیفه تولید بچه ماهیان منابع آبی آذربایجان غربی و استان‌های شمال غرب را بر عهده دارد.

مقدم خاطرنشان کرد: سال‌هاست تکثیر و پرورش بچه ماهی‌ها کمک‌حال غنی‌سازی رودخانه ارس و منابع آبی از این ماهیان است که پیش‌بینی می‌شود صید بچه ماهیان در منابع آبی استان که شامل ۲۵ منبع آبی و ۴۲۵ استخر و مزرعه پرورش ماهی است به بالای ۶۰۰۰ تن صید برسد.

وی تأکید کرد: کار رهاسازی بچه ماهیان پرورش‌یافته در این مرکز به منابع آبی یک ماه به طول خواهد انجامید.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=17418

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.