تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024

افزایش ۲ برابری سیب انبار شده در سردخانه های آذربایجان غربی

  • کد خبر : 12375
  • 02 دی 1398 - 6:51
افزایش ۲ برابری سیب انبار شده در سردخانه های آذربایجان غربی
رئیس هیئت مدیره صنفی سردخانه های آذربایجان غربی از انباشت 730 هزار تن سیب در سردخانه های استان خبرداد.

مراد آقابالازاده با اشاره به وضعیت سیب انبار شده در سردخانه های استان بیان کرد: طی آمار بدست آمده از سردخانه های طی یک ماه گذشته ۷۶۰ هزار تن سیب ذخیره شده بود که با خروج سیب برای مصارف شب یلدا و بازار در حال حاضر حدود ۷۳۰ هزار تن سیب در سردخانه ها انبار شده است.

 

وی افزود: سیب ذخیره شده در سردخانه های استان طی سال گذشته در حدود ۳۵۰ هزار تن بوده که در مقایسه با سال گذشته میزان سیب انبار شده امسال ۲ برابر است.

 

رئیس هیئت مدیره امور صنفی سردخانه های آذربایجان غربی با اشاره به مشکل صادرات سیب استان خاطر نشان کرد: موضوع پیمان سپاری ارزی از مهمترین موانع صادرات است که امیدواریم این مساله با پیگیری های لازم مسئولان حل شود.

 

آقابالازده با بیان اینکه پاکستان بهترین مقصد سیب قرمز استان است،تصریح کرد: افغانستان، ترکمنستان و عراق نیز از دیگر مقاصد صادرات سیب استان است.

 

وی با اشاره به فعالیت ۳۷۰ واحد سردخانه با ظرفیت یک میلیون تن در استان اضافه کرد: با توجه به سال بارآوری سیب و انبار میزان اعلام شده هنوز ۲۵۰ هزار تن از ظرفیت خالی است لذا صدور مجوز احداث سردخانه جدید در استان به صرفه نیست.

 

رئیس هیئت مدیره امور صنفی سردخانه های آذربایجان غربی گفت: در حدود ۲۵ درصد از سردخانه های استان نیازمند نوسازی است که لازم است بجای صدور مجوز احداث سردخانه جدید اعتبار برای خرید دستگاههای جدید در این سردخانه ها تامین شود.

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=12375

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.