تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ 10 شوال 1445 Thursday, 18 April , 2024

اقامت در هتل‌‌های استان به زیر ۱۰ درصد رسید

  • کد خبر : 17758
  • 13 آذر 1399 - 8:47
اقامت در هتل‌‌های استان به زیر ۱۰ درصد رسید
مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان‌غربی گفت: هم اکنون در اقامت‌گاه‌ها و هتل‌های استان زیر ۱۰درصد اقامت وجود داشته و سفر چندانی نیز به استان انجام نمی‌شود.

به گزارش پایگاه خبری گوروش، جلیل جباری در دیدار با نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه ارومیه با اشاره به نامه معاون اقتصادی رئیس‌جمهور به رئیس بانک مرکزی اظهار داشت: در آن نامه تاکید شده که با توجه به مصوبه سی و نهمین جلسه ستاد ملی مدیریت کرونا، برخی ابهامات مربوط به استمهال تسهیلات گردشگری تا پایان امسال رفع شود.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه کسب و کارهای این بخش در دوران شیوع بیماری کرونا در عمل، امکان کسب درآمد و بازپرداخت اقساط بانکی خود را ندارند هدف از مصوبه مذکور، حمایت از این کسب و کارها و عدم الزام بازپرداخت اقساط تسهیلات تا پایان سال بوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی اضافه کرد: در رابطه با شمول یا عدم شمول تسهیلاتی که بخشی از سود آن بر عهده دولت است ،مانند سایر تسهیلات امکان امهال وجود دارد.

جباری بیان کرد: بنابراین با توجه به اعطای تسهیلات بانکی و حتی امهلال بدهی به سیستم بانکی که چهار بند دارد، دولت به بانک مرکزی، سازمان تامین اجتماعی و سازمان امور مالیاتی وظایفی را ابلاغ کرده است.

وی اظهارداشت: بنابراین به شدت به دنبال اجرایی شدن این موضوع و حمایت از حوزه گردشگری هستیم چون در غیر این صورت وضعیت آنها به شدت با مشکل برمی‌خورد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی گفت: هم اکنون در اقامت‌گاه‌ها و هتل‌های استان زیر ۱۰ درصد اقامت وجود داشته و سفر چندانی نیز به استان انجام نمی‌شود و متاسفانه نزدیک ۶۰۰ نفر در حوزه گردشگری استان بیکار مانده و شغل خود را از دست داده‌اند.

وی تاکید کرد:بنابراین دستگاه‌های خدمات‌رسان باید بیش از پیش از میراث فرهنگی حمایت و کمک کنند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=17758

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.