تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 17 شوال 1445 Thursday, 25 April , 2024

امسال هیچ یک از جنگل های استان دچار حریق نشده اند

  • کد خبر : 15083
  • 21 خرداد 1399 - 10:17
امسال هیچ یک از جنگل های استان دچار حریق نشده اند
سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی گفت: در سال جاری هیچ یک از جنگل های استان دچار حریق نشده اند.

قاسمی بیان کرد: باتوجه به اینکه در روزهای اخیر در بخش های از کشور شاهد آتش سوزی هایی در مراتع و جنگلها بودیم ،خوشبختانه درسال جاری هیچ یک از جنگل ها و مراتع استان دچار حریق نشده اند.

وی بااشاره به اینکه ۱۰۱ هزار هکتار از اراضی استان را جنگل ها تشکیل می دهند،افزود: در سال گذشته ۷مورد آتش سوزی در جنگل های سردشت، پیرانشهر و بخشی از مهاباد گزارش شد که مساحت این آتش سوزی ۱۵هکتار اعلام شد.

سرپرست منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه با وجود کمبود تجهیزات و نیروی انسانی آماده مقابله با هرگونه آتش سوزی احتمالی در جنگل های استان هستیم، خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه دهیارها و شوراهای روستایی نزدیک به جنگل ها هستند امسال سازمان، کلاس های آموزشی اطفای حریق در روستاهای نزدیک جنگل از جمله در سلماس، ارومیه، سردشت، پیرانشهر و مهاباد برگزار کرد.

قاسمی تصریح کرد: تجهیزات اطفای حریق توسط سازمان خریداری شده و در هفته جاری در اختیار دهیاران نزدیک به مناطق جنگلی قرار می گیرد تا در زمان آتش سوزی احتمالی بکار گرفته شود.

وی با بیان اینکه طبق استاندارد به ازای هر ۶۰۰۰ هکتار جنگل یک نیروی حفاظتی باید بکار گرفته شود، ادامه داد: متاسفانه در حال حاضر تنها ۸۵نیروی حفاظت از منابع طبیعی و جنگل های استان فعال هستند که از میانگین کشوری بسیار پایین بوده و یک معضل بزرگ برای جنگل داری استان است.

سرپرست منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی اظهار داشت: برای جبران کمبود های نیروی انسانی و تجهیزات با قرار دادی که با بخش خصوصی منعقد شده ۷ اکیپ اطفای حریق در سردشت، پیرانشهر، ارومیه و شوط باتوجه به وسعت جنگل ها در نظرگرفته شده  است.

قاسمی گفت: به استناد ماده۵۰ قانون حفاظت از منابع، مراتع و آبخیزداری کشور هرکسی به عمد یا غیر عمد باعث آتش سوزی در جنگل شود به ۱۰ سال زندان محکوم می شود.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=15083

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.