تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024

امضای تفاهمنامه همکاری بین سپاه شهدا و دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی

  • کد خبر : 13842
  • 23 اسفند 1398 - 8:30
سپاه شهدا و دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی برای مقابله با ویروس کرونا تفاهمنامه همکاری امضا کردند.

 

در حاشیه جلسه ارتباط تصویری وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی با دانشگاههای علوم پزشکی کشور  به منظور مقابله با ویروس کرونا و استفاده از ظرفیت بسیجیان و پایگاههای بسیج در این زمینه تفاهم نامه ای در سطح کشور مابین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی منعقد شده بود که این تفاهم نامه در سطح استان هم منعقد شد.

 

بر اساس این تفاهم نامه از ظرفیت بسیجیان پایگاهها هم در زمینه غربال گری و هم در زمینه ارائه آموزش های لازم و ضد عفونی کردن معابر زیر نظر کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی استفاده خواهد شد.

 

در این ارتباط تصویری که با حضور شهریاری استاندار آذربایجان غربی، آقازاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی و سردار شهسواری فرمانده سپاه شهدای استان برگزار شد، وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی با اشاره به این که سی سال گذشته ریشه کنی فلج اطفال در کشور با بسیج همگانی انجام شد بیان کرد: مطمئنا با همگامی مردم و رعایت نکات بهداشتی و پیشگیرانه بر این مسئله نیز فایق خواهیم آمد.

 

دکتر نمکی با اشاره نقش آموزش در جلوگیری از انتشار این ویروس افزود: جداسازی افراد مشکوک از افراد آلوده و قرنطینه خانگی و بیمارستانی افراد بیمار از جمله مهمترین موضوعات مبارزه با ویروس کرونا است که اگر این مهم صورت گیرد ما در ده روز آینده شاهد یک اتفاق خوب در مدیریت شیوع بیماری کرونا خواهیم بود.

 

وی با بیان این که ماندگاری مردم در منازل مهمترین عامل پیشگیرانه در مقابله با ویروس کرونا است خاطرنشان کرد: روند شیوع این بیماری در قم و گیلان تا حدود زیادی کنترل شده است.

 

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: گرمی هوا در توقف فعالیت این ویروس نقش دارد و امیدواریم در روز های آتی بعد از نوروز این مهم را شاهد باشیم.

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=13842

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.