تاریخ : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 15 شوال 1445 Tuesday, 23 April , 2024

اهداء پلاسما توسط ۵۰ کرونایی بهبود یافته در آذربایجان غربی

  • کد خبر : 15123
  • 24 خرداد 1399 - 9:50
اهداء پلاسما توسط ۵۰  کرونایی بهبود یافته در آذربایجان غربی
مدیرکل سازمان انتقال خون آذربایجان غربی گفت: ۵۰ نفر بهبود یافته کرونا در استان پلاسمای خود را اهدا کرده اند.

مجتبی قهرمان رضائیه بیان کرد: از ۹ اردیبهشت سال جاری تاکنون ۵۰ نفر از بهبود یافته های کرونایی در استان پلاسمای خود را اهدا کرده اند.

وی بااشاره به اینکه تنها ۱۴استان در کشور مجوز اخذ پلاسما از بهبود یافته های کرونا را دارند،افزود: خوشبختانه به دلیل برخوداری سازمان از تجهیزات مربوطه این امکان در ارومیه نیز وجود دارد.

مدیرکل سازمان انتقال خون استان خاطر نشان کرد: آذربایجان غربی رتبه سوم کشور را دربین ۱۴ استان دریافت کننده پلاسمای بهبود یافته های کرونا دارد.

قهرمان رضائیه با تاکید بر اینکه درحال حاضر درمان مشخصی برای بیماری کووید_ ۱۹ وجود ندارد، تصریح کرد: بهبود یافته های کرونا می توانند بعد یک ماه ازبهبودی خود با اهدای پلاسما خون خود نجات دهنده سایر بیماران مبتلا به ویروس کرونا باشند.

وی اظهار کرد: از بهبود یافته ها دعوت می شود درصورت داشتن شرایط اهدا حتما با مراجعه به مرکز انتقال خون ارومیه ویا تماس با شماره تلفن ۳۳۴۳۰۷۳۱ اقدام به اهدای پلاسما خون خود کنند.

مدیرکل سازمان انتقال خون استان بااشاره به کمبود گروههای خونی ادامه داد: متاسفانه در آذربایجان غربی نیز همانند سایراستان ها در همه گروه های خونی کمبود داریم، بنابراین از هم استانی ها درخواست می شود بدون هیچ گونه نگرانی ازبابت بهداشت مراکز انتقال خون استان با مراجعه به پایگاه های انتقال خون دراستان، این سازمان را در تامین نیازهای خونی یاری رسانند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=15123

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.