تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 18 شوال 1445 Friday, 26 April , 2024

ایجاد اتحادیه مراکز خرید و فروش ضایعات تفکیکی موجب رونق صنایع تبدیلی می شود

  • کد خبر : 12182
  • 21 آذر 1398 - 9:50
ایجاد اتحادیه مراکز خرید و فروش ضایعات تفکیکی موجب رونق صنایع تبدیلی می شود
رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه گفت: در حال حاضر ۲۸۰ مرکز غیررسمی در حوزه خرید و فروش ضایعات تفکیکی فعالیت می کنند، که ایجاد اتحادیه توسط این مراکز می تواند به رونق گرفتن صنایع تبدیلی منجر شود.

احد یوسفی بیان کرد: اولویت اصلی مجموعه مدیریت پسماند شهرداری ارومیه کاهش تولید و دفن زباله است که این امر مستلزم آموزش عمومی و همچنین استفاده از شیوه های نوین بازیافت است.

وی با بیان اینکه روزانه به طور متوسط حدود ۵۰۰ تن زباله در ارومیه تولید می شود که از این میزان تقریبا ۷۰درصد آن را زباله های تر و ۳۰ درصد را زباله های خشک تشکیل می دهند افزود: زباله های خشک می توانند برای تولید کاغذ، لاستیک و سایر محصولات مورد استفاده قرار گیرند و زباله های تر نیز به دلیل برخورداری از مواد آلی برای تولید کود کمپوست مناسب اند

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه اظهار کرد:. در حال حاضر ۲۸۰ مرکز غیررسمی در حوزه خرید و فروش ضایعات تفکیکی فعالیت می کنند که البته فعلا هیچ اتحادیه ای برای این کار وجود ندارد و به تبع آن این مراکز فاقد پروانه هستند ؛ اما ایجاد اتحادیه توسط این مراکز می تواند به رونق گرفتن صنایع تبدیلی و حتی در نهایت ایجاد شهرک صنایع تبدیلی منجر شود.

 

یوسفی با اشاره به ضرورت انجام پیشگیری های لازم جهت جلوگیری از بروز مشکلات بهداشتی بواسطه جمع آوری و نگهداری زباله در سطح شهر، تصریح کرد: ما در مجموعه مدیریت شهری باید به دنبال مشخص کردن محلی مناسب برای تفکیک ضایعات در خارج از شهر باشیم تا از آسیب های بهداشتی این مساله جلوگیری شود.

 

وی اضافه کرد: نکته ای که برای مجموعه مدیریت پسماند شهرداری ارومیه بسیار حائز اهمیت بوده، فرهنگ سازی جهت تفکیک زباله ها در منزل است و این اقدام می تواند به نفع خود مردم شهر نیز باشد.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه با اشاره به این که در برخی کشورها مردم با خرید دستگاه های خانگی با استفاده از زباله های تر خود، کود کمپوست تولید می کنند، عنوان داشت: عملیات احداث کارخانه تولید کمپوست در ارومیه ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در صورت تکمیل می تواند از محل زباله های تر ارومیه که اکنون بلااستفاده دفن می شوند، موجب تولید ثروت و اشتغال شود.

 

یوسفی خاطرنشان کرد: در بحث سامان دهی و مدیریت مساله زباله گردی به نحوی رفتار نخواهد شد که زباله گردهایی که از سر اضطرار و ناچاری، به این کار روی آورده اند متضرر شوند و مجموعه مدیریت پسماند حاضر است با افرادی که در این زمینه مشغول به فعالیت هستند در قالب تعاونی های تفکیک و بازیافت زباله همکاری کند.

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=12182

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.