تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 17 شوال 1445 Thursday, 25 April , 2024

ایجاد ۵۶ دستگاه خودپرداز در روستاهای آذربایجان‌غربی

  • کد خبر : 15365
  • 08 تیر 1399 - 18:47
ایجاد ۵۶ دستگاه خودپرداز در روستاهای آذربایجان‌غربی
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی گفت: با هدف توسعه شبکه دیجیتالی و بهبود شاخص‌های زندگی در روستاها تاکنون ۵۶ دستگاه خودپرداز برای روستاهای فاقد هرگونه دستگاه خودپرداز بانکی ایجاد شده است.

قاسم جلیلی‌نژاد بیان کرد: با هدف توسعه شبکه دیجیتالی و بهبود شاخص‌های زندگی در روستاها تاکنون ۵۶ دستگاه خودپرداز با هزینه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با هدف دسترسی روستاییان برای روستاهای فاقد هرگونه دستگاه خودپرداز بانکی ایجاد شده است.

وی افزود: با هدف بهره‌مندی مردم از خدمات بانکی در مناطق کم‌برخوردار ۴۶ دستگاه خودپرداز ( ATM) تا پایان امسال در روستاها نصب و راه‌اندازی می‌شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی تصریح کرد:زیرساخت‌های ارتباطی و اینترنتی ارائه شده به روستاها و مناطق محروم استان از جمله خدمات ارزنده و دستاوردهای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در جهت توسعه دولت الکترونیک و ایجاد تسهیلات ارتباطی برای مردم مناطق محروم است.

جلیلی‌نژاد خاطرنشان کرد: زیرساخت‌های لازم برای توسعه شبکه ملی اطلاعات تا دور افتاده ترین نقاط آذربایجان‌غربی وجود دارد و اثرگذاری آن در راستای توسعه فعالیت دفاتر روستایی، نیازمند مشارکت تمام دستگاه‌های اجرایی است.

وی اظهار داشت: سرمایه‌گذاری در این دفاتر توسط خود کارگزاران انجام می‌شود و پشتیبانی این دفاتر با اهدای تسهیلات کم‌بهره انجام می‌شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اضافه کرد: بیش از ۴۰۰ دفتر فعال فناوری اطلاعات روستایی در آذربایجان‌غربی وجود دارد.

جلیلی‌نژاد با اشاره به اینکه ۱۰۰ درخواست راه‌اندازی دفاتر پیشخوان در استان ثبت شده است، ادامه داد: درخواست‌های تاسیس دفاتر فناوری اطلاعات به طور ماهیانه توسط پست بانک بررسی و در صورت احراز شرایط مجوز صادر می‌شود و برای اخذ مجوز محدودیتی وجود ندارد.

انتهای پیام

 

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=15365

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.