تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 18 شوال 1445 Friday, 26 April , 2024

بازدید قائم مقام شرکت آب و فاضلاب استان از تاسیسات تولید و انتقال آب شرب ماکو

  • کد خبر : 15913
  • 13 مرداد 1399 - 14:41
بازدید قائم مقام شرکت آب و فاضلاب استان از تاسیسات تولید و انتقال آب شرب ماکو
قائم مقام شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی به همراه نماینده مردم شهرستان های ماکو، شوط، پلدشت و چالدران در مجلس شورای اسلامی، در بازدید از تاسیسات تولید و انتقال آب شرب ماکو، روند تصفیه و توزیع آب شرب در این شهر را مورد بررسی قرار داد.

یوسف شمچی در این بازدیدها که بدنبال بارندگی های اخیر و وقوع سیل و بروز قطع آب شرب در ماکو، انجام گرفت، از قسمت های مختلف خط لوله انتقال آب خام، تاسیسات و ایستگاه های پمپاژ، تصفیه خانه های شماره یک و دو آب شرب، بازدید و راهکارهای لازم جهت حل مشکل قطع آب در زمان بارندگی و سیل در شهرستان ماکو را ارائه نمود.

وی همچنین طی نشستی در محل تصفیه خانه آب شماره یک ماکو با مدیر امور و کارشناس ناظر بر تصفیه خانه های آب و کارشناسان ستاد شرکت، ضمن تبادل نظر، در جریان آخرین روند کارها و امورات قرار گرفته و با قدردانی از مدیریت و مجموعه کارکنان تصفیه خانه های آب، روند فعالیت های انجام شده را خوب ارزیابی کرد.

مدیر امور آب و فاضلاب ماکو نیز در این نشست با تشریح مشکل قطعی آب در مواقع بارندگی و سیل در رودخانه زنگمار، اظهار داشت: سیل در حومه ماکو منجر به باز کردن دریچه تحتانی سد بارون و باعث افزایش کدورت آب رودخانه شده که در نتیجه آبگیرهای تصفیه خانه های آب در مسیر پایین تر از سد، با کدورت بالا مواجه می شوند.

حسین جعفری نژاد افزود: این اتفاقات باعث خارج شدن تصفیه خانه های آب از مدار بهره برداری شده و در نتیجه اب شرب  شهرهای ماکو، شوط، بازرگان و چندین روستای تابعه با مشکل قطعی آب مواجه می شوند.

وی با تشریح راهکارهای پیشنهادی و اقدامات عملی برای رفع اینگونه مشکلات، از قائم مقام شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی خواست، برای رفع مشکل قطع شدن آب در مواقع بارندگی و سیلاب، در انجام برنامه ها تسریع شود.

در پایان این جلسه، بر عزم جدی در حل مشکل قطعی آب و جذب اعتبارات لازم از سازمان منطقه آزاد تجاری و صنعتی ماکو برای حفر چند حلقه چاه آب برای مواقع بحرانی و سیل در ماکو، تاکید شد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=15913

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.