تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024

باید به دنبال عمق بخشی به جشنواره‌ ها بود

  • کد خبر : 12084
  • 16 آذر 1398 - 13:43
باید به دنبال عمق بخشی به جشنواره‌ ها بود
مدیرکل فرهنگ و ارشاد آذربایجان غربی گفت: باید بدنبال عمق بخشی در برگزاری جشنواره ها و نمایشگاهها باشیم

حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر خدایاری در حاشیه نمایشگاه توانمندی های تکاب با تاکید براینکه نباید نمایشگاهها صرفاً سالیانه به شکل سمبلیک و رفع تکلیف از سوی ارگانها برگزار شود، عنوان کرد: باید بدنبال عمق بخشی در برگزاری جشنواره ها و نمایشگاهها باشیم.

 

وی با اشاره به اینکه هدف از برگزاری نمایشگاهها و جشنواره های مختلف معرفی ظرفیت های منطقه محل برگزاری بود افزود: برگزاری جشنواره زمینه حضور مسافران مختلف را فراهم کرده و علاوه بر نمود کاستی های منطقه برای مسئولان برای رفع، بستر سرمایه گذاری و رونق اقتصادی را فراهم می کند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی استان بیان کرد: تکاب علاوه بر طلا، در صنعت خوشنویسی، فرش دست بافت و صنایع چوب و وجود هنرمندان با ذوق و خلاق زبانزد است که لازم است با برگزاری چنین نمایشگاههایی این خلاقیت و هنر بیشتر معرفی شود.

 

حجت الاسلام خدایاری گفت: برگزاری برنامه های آیینی قالبی برای معرفی صنعت و هنر منطقه است و باید استعدادها، نخبه ها و سرمایه های منطقه را در قالب جشنواره ها و نمایشگاه های مختلف معرفی کرد.

 

وی خاطر نشان کرد: برای جلوگیری از اتلاف سرمایه باید پس از برگزاری هر جشنواره و نمایشگاه، بخش های مختلف اعم از نحوه غرفه آرایی، میران استقبال، میزان فروش محصولات عرضه شده،  آسیب شناسی و مطالعه شودو چنانچه جشنواره و نمایشگاهی سبب افزایش سرمایه نشده باشد و مجموعه را به اهداف کمی و کیفی مدنظر نرساند باید متوقف شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی استان ادامه داد: برگزاری جشنواره تخت سلیمان و نمایشگاه جنبی آن فعالیتی مثبت و سازنده بوده و بستر را برای معرفی بیشتر شهرستان فراهم کرده است.

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=12084

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.