تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024

با افزایش قیمت ارز فرش استان در بازار رقابتی شد

  • کد خبر : 12247
  • 25 آذر 1398 - 7:18
با افزایش قیمت ارز فرش استان در بازار رقابتی شد
رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گفت: افزایش قیمت ارز باعث بالا رفتن قیمت مواد اولیه فرش شده ولی با این وجود این افزایش قیمت به نفع صادرات فرش بوده و فرش استان را در بازار رقابتی کرده است

اسد درویشی بیان کرد: سالانه ۲۹۰هزار متر مربع فرش دستباف در استان بافته می شود که از این میزان سالانه ۲۰ میلیون دلار به کشورهای مختلف صادر می شود.

 

وی با بیان اینکه نوسانات قیمت ارز دارای تاثیر مثبت و منفی بر تولید و صادرات فرش دستباف استان داشته است، ادامه داد: تحریم و افزایش قیمت ارز باعث بالا رفتن قیمت مواد اولیه فرش شده ولی با این وجود این افزایش قیمت به نفع صادرات فرش بوده و فرش استان را در بازار رقابتی کرده است.

 

رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن وتجارت استان با اشاره به اینکه در ۲۲۴ کارگاه قالی بافی متمرکز و غیر متمرکز فعال در استان ۷۲هزار بافنده فرش مشغول به کار هستند که از این تعداد تنها ۱۵هزار نفر تحت پوشش بیمه هستند بیان کرد: از سال گذشته و با امضای تفاهم نامه ای با بیمه سلامت تاکنون نزدیک به ۳۰۰۰ قالیباف استان تحت پوشش این بیمه قرار گرفتند.

 

درویشی در خصوص آخرین وضعیت ثبت جهانی فرش آهنین تکاب نیز ضافه کرد: ثبت جهانی این فرش نفیس مراحل پایانی خود را طی می کند که با حل برخی مشکلات تا پایان امسال پیش بینی می شود به ثبت جهانی برسد.

 

وی خاطر نشان کرد: مشکل بیمه ای به ویژه بیمه خدمات درمانی و  ضعف در بازاریابی از مشکلات عمده این صنعت است بنابراین طراحان و تاجران فرش باید به این موضوع توجه داشته باشند تا فضای مساعد و بهتری برای صادرات فرش استان فراهم شود.

 

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=12247

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.