تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 16 شوال 1445 Wednesday, 24 April , 2024

برداشت گیاهان دارویی کم‌آب‌بر در حوضه آبریز دریاچه ارومیه آغاز شد

  • کد خبر : 15130
  • 24 خرداد 1399 - 10:09
برداشت گیاهان دارویی کم‌آب‌بر در حوضه آبریز دریاچه ارومیه آغاز شد
رییس جهاد دانشگاهی آذربایجان‌غربی گفت: اولین مرحله برداشت گیاه دارویی "مریم گلی" در راستای اجرای طرح کشت گیاهان دارویی کم‌آب‌بر در حوضه دریاچه ارومیه آغاز شد.

امین رستم‌زاده با بیان اینکه کشت این گیاه در حوضه آبریز دریاچه ارومیه و بخشی از شهرستان نقده انجام می‌شود، اظهار داشت: در قالب طرح کشت گیاهان دارویی کم آب بر، مزرعه الگویی ترویجی گیاهان دارویی توسط گروه پژوهشی متابولیت‌های ثانویه جهاد دانشگاهی آذربایجان‌غربی در یک هکتار از اراضی شهرستان نقده برپا شد.

وی هدف اصلی از اجرای این طرح را تشویق و ترغیب کشاورزان به کشت گیاهان کم آب بر و تغییر الگوی کشت در حوضه آبریز دریاچه ارومیه عنوان کرد و ادامه داد: در این مزرعه پایلوت، انواع گیاهان دارویی  کم آب بر از جمله مریم گلی، گل راعی، اسطوخودوس، آویشن، گل محمدی و گل گاوزبان کشت شده است.

رییس جهاد دانشگاهی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه “مریم گلی”، گیاهی چند ساله‌‎ای است که به صورت بهاره و پاییزه کشت می شود، بیان کرد: از سرشاخه های گلدار و برگ‌های این گیاه در تولید داروهای مختلف گیاهی و شیمیایی استفاده می‌شود.

رستم زاده با اشاره به کاربردهای این گیاه دارویی گفت: این گیاه برای بهبود جای زخم، تسکین تبخال، تقویت سیستم ایمنی بدن، کاهش التهاب حاد تنفسی، درمان اختلالات سیستم گوارش، رفع نفخ و اسهال و تسکین گرفتگی عضلانی استفاده می شود.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=15130

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.