تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024

برگزاری آزمون‌های وکالت نیازمند اصلاح است

  • کد خبر : 15540
  • 20 تیر 1399 - 12:24
برگزاری آزمون‌های وکالت نیازمند اصلاح است
نماینده مردم تکاب و شاهین دژ در مجلس شورای اسلامی گفت: برگزاری آزمون وکالت برای فارغ التحصیلان این رشته با روش فعلی موضوعی است که باید مورد تجدید نظر قرار گیرد.

حسن همتی اظهار داشت: برگزاری آزمون وکالت برای فارغ التحصیلان این رشته با روش فعلی منطقی به نظر نمی رسد و لازم است نیازسنجی در مرحله پذیرش دانشجویان در دانشگاه ها انجام شود.

وی با بیان اینکه ضرورت دارد در بدو پذیرش دانشجو نسبت به نیاز بازار کار توجه شود، تصریح کرد: برگزاری آزمون های وکالت پس از طی دوران تحصیلات دانشگاهی موضوعی است که باید مورد تجدید نظر قرار گیرد.

نماینده مردم تکاب و شاهین دژ در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شغل وکالت یکی از مشاغل حساس است، افزود: وکلا باید در فضای یکسان مشغول به کار شوند و برگزاری آزمون پس از گذران دوره تحصیل، صرفا برای فارغ التحصیلات رشته وکالت، قابل پذیرش نیست.

همتی اعلام کرد: این امر سبب شده تا شغل وکالت انحصاری شده و پرونده های وکالت نیز انحصاری شوند و انحصار در هر اموری مشکل ساز می شود.

وی با بیان اینکه از تشکل های دانشجویی و مطالبه گری این تشکل های دانشجویی در مجلس حمایت می کنیم، گفت: فارغ از هر موضوع دیگری، جایی که منافع محرومان مد نظر قرار گیرد، مجلس آماده کمک است.

انتهای پیام

 

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=15540

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.