تاریخ : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 15 شوال 1445 Tuesday, 23 April , 2024

برگزاری جشن اتمام پروژه مسکن مهر در آذربایجان غربی

  • کد خبر : 15742
  • 02 مرداد 1399 - 8:46
برگزاری جشن اتمام پروژه مسکن مهر در آذربایجان غربی
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: طرح مسکن مهر استان ٩٧ درصد پیشرفت اجرایی داشته است، و شهریور ماه امسال جشن پایان مسکن مهر در استان برگزار می‌شود.

سیدمحسن حمزه‌لو، در جلسه شورای مسکن استان اظهار داشت: بیش از ١٠٠ میلیارد ریال از محل فروش اراضی ملی برای تکمیل خدمات زیربنایی و تکمیل عملیات محوطه‌سازی مساکن مهر آذربایجان‌غربی تخصیص یافته است.

وی با تأکید بر این‌که شهریور ماه امسال جشن پایان مسکن مهر آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود، تصریح کرد: طرح مسکن مهر استان با هدف تولید و عرضه ۵٢ هزار واحد شروع شده و در حال حاضر، این طرح ٩٧درصد پیشرفت اجرایی داشته است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی ادامه داد: پروژه‌های مسکن مهر در شهرهای زیر ٢۵ هزار نفر جمعیت به پایان رسیده، در سایر شهرها نیز بدون لحاظ پروژه‌های دارای پرونده حقوقی، فاقد متقاضی و با پیشرفت زیر  ٣٠ درصد می‌توان گفت یک هزار و ٩٩٠ واحد مسکن مهر باقی‌مانده تا پایان شهریور امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

حمزه‌لو فراهم‌سازی خدمات روبنایی در سایت‌های مسکن مهر را نیز از دیگر دغدغه‌ها دانست و بیان کرد: علاوه بر اقدامات انجام یافته طی سال‌های گذشته، مقدمات احداث یک باب مسجد در منطقه گلشهر ارومیه، دو باب کلانتری در سایت‌های مسکن مهر ارومیه و دو باب مدرسه در سایت‌های مسکن مهر پیرانشهر و مهاباد انجام شده است.

وی با اشاره به مراحل پایانی طرح مسکن مهر اذعان کرد: طرح اقدام ملی مسکن در اولویت برنامه‌های راه و شهرسازی در راستای جهش تولید در عرصه مسکن قرار گرفته و در حال حاضر ٣٢درصد تعهدات طرح اقدام ملی مسکن در آذربایجان‌غربی در بحث تامین زمین محقق شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی با اشاره به اقدامات انجام شده در طرح اقدام ملی مسکن عنوان کرد: ثبت‌نام از ٣۴هزار و ٨٨۶ نفر از متقاضیان در سه مرحله مختلف و بررسی  و تأیید صلاحیت ٢٣هزار و ۶٨۵ نفر و تشکیل کمیته تأمین اراضی مناسب برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن  و تامین اراضی برای احداث ١٢ هزار و ۴٣۶ واحد مسکن از جمله اقدامات انجام شده در این زمینه است.

وی یاد آورشد: انعقاد تفاهم‌نامه همکاری و اجرای پروژه اقدام ملی مسکن با دستگاه‌های اجرایی برای  استفاده از اراضی بلااستفاده انجام شده است.

این جلسه  با حضور معاون هماهنگی امورعمرانی استاندار آذربایجان‌غربی، مدیرکل راه و شهرسازی استان و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی برگزار شد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=15742

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.