تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024

به حداقل رسیدن تصرف غیرقانونی موقوفات در آذربایجان غربی

  • کد خبر : 12760
  • 22 دی 1398 - 8:30
به حداقل رسیدن تصرف غیرقانونی موقوفات در آذربایجان غربی
معاون حقوقی و ثبتی اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی گفت: خوشبختانه زمین‌خواری و سوء استفاده از موقوفات در استان به حداقل رسیده است.

رضا فروزش با ابراز خرسندی از اینکه زمین‌خواری در زمین‌های موقوفی استان به حداقل رسیده است، بیان کرد: خوشبختانه با توجه به پیگیری‌های حقوقی و تثبیت موقوفات فاقد سند، تعداد زمین‌خواری به حداقل رسیده است.

 

وی  با اشاره به اینکه در ۹ ماهه امسال ۷۷ رای به نفع موقوفات استان اخذ شده است، افزود: در این رابطه تاکنون ۱۷ رای اجرایی شده است.

 

معاون حقوقی و ثبتی اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی خاطر نشان کرد: در این مدت دو هزار و ۴۹۷ رقبه سنددار شده‌اند و تقریبا برای بیشتر رقبات استان اخذ سند مالکیت شده و آذربایجان‌غربی جزو استان‌های برتر کشور در اخذ سند مالکیت است

 

فروزش با بیان اینکه اگر بودجه مورد نیاز برای اخذ سند موقوفاتی که بدون سند مالکیت هستند اختصاص یابد تمامی آنها سنددار می‌شوند، تصریح کرد: این مهم نیز نیازمند حمایت‌های دولتی است و در این راستا شهرستان‌های خوی، ارومیه و تکاب دارای بیشترین موقوفات بدون سند مالکیت هستند چون آمار موقوفات در این شهرها نسبت به سایر شهرستان‌ها زیاد است.

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=12760

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.