تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ 10 رمضان 1445 Tuesday, 19 March , 2024

بوی بد و چهره نا زیبای شهر ارومیه در اثر عدم لایروبی رودخانه شهرچایی

  • کد خبر : 17965
  • 11 مرداد 1401 - 18:43
بوی بد و چهره نا زیبای شهر ارومیه در اثر عدم لایروبی رودخانه شهرچایی

حسین علیزاده – خبرنگار افتخار آذربایجان رودخانه شهرچایی یکی‌ از رودخانه‌های آذربایجان‌غربی است که از وسط شهر ارومیه عبور کرده و به دریاچه ارومیه می ریزد. با توجه به گرمای بی سابقه امسال در کشور و به ویژه در آذربایجان غربی و با توجه به بارش های اخیر تابستانه در دیگر نقاط کشور و وقوع […]

حسین علیزاده – خبرنگار افتخار آذربایجان

رودخانه شهرچایی یکی‌ از رودخانه‌های آذربایجان‌غربی است که از وسط شهر ارومیه عبور کرده و به دریاچه ارومیه می ریزد.

با توجه به گرمای بی سابقه امسال در کشور و به ویژه در آذربایجان غربی و با توجه به بارش های اخیر تابستانه در دیگر نقاط کشور و وقوع سیل و وارد آمدن خسارات جانی و مالی گسترده به هموطنان، لزوم لایروبی رودخانه شهرچایی ارومیه بیش از گذشته احساس می شود.

با توجه به فاصله کم رودخانه شهرچایی با مناطق مسکونی لایروبی آن اهمیت بسزایی در کاهش اتفاقات احتمالی دارد ولی متاسفانه از چندین سال گذشته لایروبی این رودخانه از سوی مسئولان به فراموشی سپرده شده است و مسیر این رودخانه به جنگلی از علف‌های هرز و زباله‌ها تبدیل شده و مستعد ایجاد یک مشکل برای شهر است.

عدم لایروبی رودخانه شهرچایی ارومیه باعث به‌وجود آمدن گیاهان هرز، لجن‌زار و باتلاق‌هایی در برخی از نقاط رودخانه شده و چهره فضای‌سبز حاشیه رودخانه شهرچایی را دگرگون کرده است.

طبق وعده مصطفی میلانی -معاون خدمات شهری شهرداری ارومیه- که در تاریخ دهم خرداد ماه سال جاری در گفتگو با رسانه های جمعی مبنی بر اینکه لایروبی رودخانه شهرچایی ارومیه تا ۱۵ روز آینده صورت می گیرد اما متاسفانه پس از گذشت نزدیک به دو ماه از این وعده تا کنون هیچ اقدام عملی برای لایروبی این رودخانه از سوی خدمات شهری ارومیه صورت نگرفته است.

در این بین مدیر عامل آب منطقه ای آذربایجان غربی نیز توپ را به زمین شهرداری انداخته و می گوید: وظیفه لایروبی رودخانه شهرچایی بر عهده شهرداری ارومیه بوده و آب منطقه ای استان هیچ گونه وظیفه ای در قبال لایروبی قسمت شهری این رودخانه ندارد.

با توجه به اخطار‌های سازمان هواشناسی مبنی بر وقوع رگبارهای پراکنده در آذربایجان غربی امیدواریم عدم لایروبی رودخانه شهرچایی ارومیه مشکلی برای شهروندان و ساکنان همجوار این رودخانه پیش نیاورد.

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=17965

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهند شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهند شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان های تورکی یا فارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهند شد.