تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 19 شوال 1445 Saturday, 27 April , 2024

بیانیه بسیج جامعه زنان کشور به مناسبت روز قشر بسیج جامعه زنان

  • کد خبر : 13721
  • 15 اسفند 1398 - 7:26
بیانیه بسیج جامعه زنان کشور به مناسبت روز قشر بسیج جامعه زنان
بسیج جامعه زنان کشور به مناسبت 16 اسفند روز قشر بسیج زنان، بیانیه ای صادر کرد.

بسیج جامعه زنان کشور به مناسبت ۱۶ اسفند روز قشر بسیج زنان، بیانیه ای صادر کرد. در بخشی از این بیانیه آمده است:

 

رهبر معظم انقلاب با اشاره به الگوی مشترک انقلاب اسلامی و نقش تاریخی زن در دین اسلام الگوی زن نه شرقی و نه غربی را در پیام‌شان به کنگره‌ی «هفت هزار زن شهید کشور» مورد تاکید قرار دادند. ایشان الگو و طرح واره و چارچوبی از زن مسلمان معرفی می کند که به دور از نگاه های مبتذل و دست پایین و ضعیف به زنان است و بلعکس آنان را کانون تحول و اعتلای جوامع و به سمت رشد و پیشرفت معرفی می کند.

«شیرزنان انقلاب و دفاع مقدس نشان دادند که الگوی سوم، «زن نه شرقی، نه غربی» است. زن مسلمان ایرانی تاریخ جدیدی را پیش چشم زنان جهان گشود و ثابت کرد که می‌توان زن بود، عفیف بود، محجبه و شریف بود و درعین حال، در متن و مرکز بود.»
رهبر معظم انقلاب / ۱۵ اسفند ۱۳۹۷
بسم الله الرحمن الرحیم
به برکت دین مبین اسلام زنان آنچنان جایگاه رفیع و والایی پیدا کردند که تا پیش از آن در ملل گوناگون کمتر چنین نگاه و توجهی به ارزش و ماهیت زن در سطوح مختلف صورت گرفته بود. در هر برهه تاریخی از اسلام که کنکاش می کنیم زنان موثر و تاثیرگذاری می بینم که دوشادوش مردان حرکت کرده اند و در بزنگاه های مختلف تاریخی حضوری فعال، ارزشمند و پراثر داشته اند.
حضرت خدیجه کبری (س) در صحابت و همراهی پیامبر اکرم (ص) تا لحظه های آخر از هیچ کوششی فروگذاری ننمودند. حضرت فاطمه زهرا (س) آن سیده کریمه که کوثر وجودش باعث خیر و برکت بود در روزهای پر مشقت پدر و همسر بزرگوارشان مایه امید و آرامش روز افزون شدند و چه در غیاب مادر پیامبر اکرم (ص) را یاری فرمودند و چه در زمان سختی امیر المومنین (ع) را نصرت و یاری رسان بودند. در واقعه عاشورا نیز بار این نهضت سخت در مرحله ای حساس بر دوش بنت حیدر کرار افتاد و حضرت زینب (س) چهره‌ای حماسی و آگاهی بخش از زن در اسلام به تصویر کشیدند که کم نظیر و لو بی نظیر است.
در کلام الله مجید نیز که بر قلب نازنین پیامبر اکرم (ص) نازل شد، ارزش جایگاه زن حتی در کلمات در قیاس مردان رعایت و مراقبت معناداری شده است. در قصص قرآنی از زنان والامقامی سخن رفته است که نشان دهنده تاکید بر این جایگاه والاست. صد افسوس که در سایه تبلیغات فرهنگ های غربی و شرقی این نگاه عمیق و انسان ساز به زنان به محاق رفته و نیازمند ایجاد بینشی جدید در این حوزه هستیم.
به برکت انقلاب اسلامی ایران و رهنمودهای بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و رهبر معظم انقلاب دوباره این جایگاه رفیع و ارزشمند خصوصا به زنان ایرانی یادآوری شد. در برهه های مختلف تاریخ چهل ساله انقلاب اسلامی چه در بطن مبارزات علیه رژیم ستم شاهی زنان در صف اول مجاهدت بودند و چه در مقابله با رژیم بعث و جنگ تحمیلی عراق علیه ایران زنان نقشی فعال و میدانی در این عرصه داشتند.
رهبر معظم انقلاب با اشاره به همین الگوی مشترک انقلاب اسلامی و نقش تاریخی زن در دین اسلام الگوی زن نه شرقی و نه غربی را در پیام‌شان به کنگره‌ی «هفت هزار زن شهید کشور» مورد تاکید قرار دادند. ایشان الگو و طرح واره و چارچوبی از زن مسلمان معرفی می کند که به دور از نگاه های مبتذل و دست پایین و ضعیف به زنان است و بلعکس آنان را کانون تحول و اعتلای جوامع و به سمت رشد و پیشرفت معرفی می کند.
این نگاه متعالی نیازمند تبیین و گفتمان سازی چه در داخل کشور و چه در جوامع مختلف اسلامی و … است. رسالتی بس خطیر که در امواج انحرافی بر دوش زنان مسلمان ایرانی نهاده شده تا در جهت تبیین جایگاه واقعی زنان هم خود الگو باشند و هم این جایگاه را به زنان جهان بشناسانند. همانگونه که رهبر معظم انقلا فرمودند: « زن مجاهد مسلمان ایرانی، معلّم ثانی برای زنان جهان خواهد بود؛ پس از معلم اول که زنان مجاهد صدر اسلام بودند.»
با سنگینی چنین وظیفه مهم و والایی بسیج جامعه زنان کشور با تأسی از الگوی کامل زن الهی «فاطمه ی زهرا(س)»، در جهت تبیین الگوی سوم زن مسلمان از هیچ کوششی دریغ نمی کند و آمادگی خود را برای تحقق دولت امام منتظر، مهدی موعود ، عجّل الله فرجه الشریف و منویات رهبر عزیزمان اعلام کرده و همبستگی خود را با زنان مسلمان جهان برای این منظور اعلام می کند.
به جهانیان اعلام می کنیم که هم دین خود را و هم ظرافت ها و رقّت ها و لطافت های خود را حفظ می کنیم و هم در میدان معنویت، ایثار و تقرّب به خدا و میدان علم و پژوهش و عمل، تلاش خواهیم کرد و حضوری آگاهانه و دلسوزانه برای شکل گیری امتی الهی و پرفروغ در این عرصه مهم خواهیم داشت.

ان شاء الله

 

 

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=13721

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.