تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 18 شوال 1445 Friday, 26 April , 2024

بیش از یک هزار تن کالا از استان به کشورهای آسیایی و اروپایی صادر شد

  • کد خبر : 16254
  • 05 شهریور 1399 - 12:11
بیش از یک هزار تن کالا از استان به کشورهای آسیایی و اروپایی صادر شد
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌ غربی گفت: از شهریور سال گذشته تا شهریورماه امسال یک هزار و ۴۱ تن کالا به کشورهای عراق، ترکیه، گرجستان، آذربایجان، افغانستان، پاکستان، سوریه، روسیه و ارمنستان صادر شده است.

غلامرضا بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری گوروش، با اشاره به تعداد بافندگان فرش در استان اظهار داشت: در حال حاضر ۷۲ هزار و ۳۲۱ بافنده فعال در استان وجود دارد که این تعداد بافنده در ۲۲۷ کارگاه متمرکز و غیرمتمرکز فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه از بیش از ۷۲ هزار بافنده فعال در استان فقط ۱۶ هزار و ۴۱۸ نفر بیمه هستند، افزود: در حال حاضر هشت هزار و ۷۷۰ مجوز برای مشاغل خانگی از جمله فرش دستباف و سایر رشته‌ها در استان صادر شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌ غربی بیان کرد: بررسی روند تولید فرش دستباف بیانگر این واقعیت است که این کالای با ارزش با اتکای کامل به منابع، امکانات و خلاقیت تولیدکنندگان داخلی سهم قابل توجهی در ایجاد اشتغال و تحصیل درآمد کشور داشته است.

بابایی با اشاره به واردات کالا به استان از شهریورماه سال گذشته تا شهریور امسال خاطرنشان کرد: در این مدت ۴۲۷ تن کالا به ارزش ۴۶۷ میلیون دلار وارد استان شده است.

وی تصریح کرد: ترکیه، چین، اکوادور، عراق، ایتالیا، آلمان، اندونزی، رومانی و اتریش عمده کشورهای مبدا وارداتی از شهریور سال گذشته تاکنون بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت  استان به عمده محصولات و کالاهای وارداتی به کشور اشاره کرد و گفت: موز، سیر تازه، الیاف مصنوعی، موتورگیربکس، لاستیک خودرو، ریل آهن، لاشه و شقه بره و قطعات تریلر از جمله کالاهای وارداتی در این مدت است.

بابایی به محصولات صادر شده از استان به کشورهای همجوار نیز اشاره کرد و اظهار داشت: از شهریور سال گذشته تا شهریورماه امسال یک هزار و ۴۱ تن کالا به کشورهای عراق، ترکیه، گرجستان، آذربایجان، افغانستان، پاکستان، سوریه، روسیه و ارمنستان صادر شده است.

وی به ارزش ریالی کالاهای صادر شده نیز اشاره کرد و گفت: ارزش کالاهای صادر شده به کشورهای خارجی یک هزار و ۶۱۳ میلیون دلار بوده که عمده کالاهای صادراتی شامل روغن سبک، سیب تازه، هندوانه، نان‌ها، فطیر، آب سیب، قیر نفت، ماست و مصنوعات از مواد پلاستیکی بوده است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=16254

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.