تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024

بیش از ۵۷ تن فرآورده خام دامی غیر قابل مصرف در آذربایجان غربی معدوم شد

  • کد خبر : 12785
  • 24 دی 1398 - 6:32
بیش از ۵۷ تن فرآورده خام دامی غیر قابل مصرف در آذربایجان غربی معدوم شد
مدیر کل دامپزشکی آذربایجان غربی گفت: در نه ماهه سال جاری بیش از ۵۷ تن فرآورده خام دامی غیر بهداشتی در استان معدوم سازی و از چرخه مصرف خارج شد.

کامیار داهیم مدیرکل دامپزشکی با اشاره به اقدامات کنترلی ونظارت بر بهداشت فرآورده‌های خام دامی وحفظ سلامت شهروندان، توسط اکیپ‌های کنترل بهداشتی اداره کل دامپزشکی استان بیان کرد: در ۹ ماهه امسال تعداد ۸۵ هزار و ۱۱۳ نوبت بازرسی بهداشتی، از واحد‌های تولید، نگهداری و عرضه محصولات دامی استان صورت گرفته است.

 

وی افزود: در این بازرسی‌ها تعداد ۱ هزار و ۴۳۶ مورد نمونه برداری از فرآورده‌های خام دامی انجام شده و مقدار ۵۷ هزار و ۸۹۳ کیلوگرم انواع فرآورده‌های خام دامی غیر قابل مصرف و غیر بهداشتی ضبط و معدوم سازی و از چرخه مصرف خارج گردیده است.

 

مدیر کل دامپزشکی آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: در این مدت تعداد ۲۸ واحد متخلف عرضه فرآورده‌های دامی در استان به مراجع قضایی معرفی شده است.

 

داهیم تصریح کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی درخصوص فرآورده‌های خام دامی اعم از عرضه فرآورده‌های خام دامی غیربهداشتی و فاقد هویت، کشتار غیر مجاز، حمل و نقل انواع گوشت سفید و قرمز با وسایل فاقد سردخانه و عرضه فرآورده‌های فاقد هویت و غیرمجاز از جمله فاقد تاریخ تولید، انقضا و کد ردیابی دامپزشکی مراتب را با شماره تلفن ۱۵۱۲ و شبکه‌های دامپزشکی اطلاع دهند تا برخورد قانونی لازم صورت گیرد.

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=12785

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.