تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 16 شوال 1445 Wednesday, 24 April , 2024

بیش از ۹۳ هزار تن کود شیمیایی در استان توزیع شد

  • کد خبر : 14766
  • 31 اردیبهشت 1399 - 8:21
بیش از ۹۳ هزار تن کود شیمیایی در استان توزیع شد
مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان آذربایجان غربی گفت: تاکنون 93 هزار و 165 تن کود کشاورزی بین کشاورزان توزیع شده است.

علیرضا قربانی در حاشیه اولین جلسه شورای برنامه‌ریزی مدیران جهادکشاورزی جنوب استان که در سالن جلسات مدیریت جهادکشاورزی شهرستان مهاباد برگزار شد، اظهار کرد: استفاده به موقع با میزان مشخص کود در مزارع و باغات در ارتقای کیفیت محصولات کشاورزی و تولید محصولات سالم و مرغوب نقش به سزایی دارد که نیازمند توجه مدیران و کشاورزان است و تاکنون ۹۳ هزار و ۱۶۵ تن کود کشاورزی کود کشاورزی بین کشاورزان توزیع شده است.

وی از تخصیص ۹۳ هزار و ۱۶۵ تنی کود کشاورزی برای توزیع بین کشاورزان استان در سال جاری خبر داد و تصریح کرد: تاکنون ۲۰ هزار تن از این میزان کود تخصیصی، تدارک و تامین شده و از ابتدای امسال در بین کشاورزان استان توزیع شده است و با احتساب تدارک ۱۸هزار تن در اواخر سال ۹۸ جمع تدارک بهاره برای سال ۹۹ به ۳۸ هزار تن می رسد که نسبت به سال‌های گذشته وضعیت مطلوب‌تری در پیش رو داریم.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان اضافه کرد: در این راستا از کشاورزان درخواست داریم تا کود مورد نیاز خود را از کارگزاری‌های رسمی شرکت خدمات حمایتی شامل تعاونی‌های روستایی و بخش خصوصی تهیه کنند.

قربانی یادآور شد: با توجه به ابلاغیه موسسه خاک و آب وزارت جهاد کشاورزی و لزوم نصب برچسب و هولوگرام بر بسته‌های کودی ، کشاورزان از خرید هر گونه کود از مراکز فروش بدون برچسب و هولوگرام خودداری کنند.

وی خاطرنشان کرد: کشاورزان و بهره‌‌برداران می‌توانند با ارسال کد مربوطه بر روی کودها را به سامانه پیامکی ۳۰۰۰۶۴۶۴۲۴ از سلامت کود اطمینان حاصل کنند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=14766

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.