تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ 10 رمضان 1445 Tuesday, 19 March , 2024

تابلوفرش اتحاد ایران و عراق در ارومیه رونمایی شد

  • کد خبر : 17808
  • 16 آذر 1399 - 8:55
تابلوفرش اتحاد ایران و عراق در ارومیه رونمایی شد
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات آذربایجان‌ غربی گفت: تابلو فرش نفیس دستباف منقش به اسامی پنج تن آل عبا که نماد اتحاد بین کشورهای ایران و عراق است، امروز رونمایی شد.

سیدحسن حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری گوروش نیوز، در مورد تابلو فرش نفیس دستباف منقش به اسامی پنج تن آل عبا که امروز با حضور نماینده‌ ولی فقیه در آذربایجان‌ غربی رونمایی شد اظهار داشت:  این تابلو فرش در ۵۵ رج و در ۴۰ رنگ بافته شده که بیشتر رنگ‌های آن ابریشمی است.

وی افزود: تابلو فرش نفیس دستباف منقش به اسامی پنج تن آل عبا توسط فریدون نقی‌لو هنرمند خوش ذوق و قالیباف شهر دیزج خوی در طول سه ماه بافته شده و این فرش نفیس نماد پیوند معنوی هنرمندان با اهل‌بیت(ع) است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات آذربایجان‌ غربی ضمن قدردانی از تلاش‌ها و زحمات انجام گرفته توسط هنرمند خوش ذوق خوی، تصریح کرد: تابلو فرش نفیس دستباف منقش به اسامی پنج تن آل عبا نماد اتحاد بین کشورهای ایران و عراق است.

حسینی با اشاره به اینکه مردم استان از ابتدای امسال ۶۵۰ میلیون تومان برای بازسازی عتبات عالیات کمک کرده‌اند خاطرنشان کرد: علاوه بر آن یک قطعه باغچه به ارزش ۱۵۰ میلیون تومان توسط خیر تکابی برای بازسازی عتبات عالیات اهدا شده است.

وی تصریح کرد: حرم سامرا در حال بازسازی و توسعه است و در این راستا پنج استان برای بازسازی و توسعه حرمین عسکریین انتخاب شدند و با توجه به اینکه آذربایجان‌غربی سابقه بازسازی سامرا را داشته، به عنوان استان معین خانه پدری امام زمان(عج) در کنار پنج استان دیگر انتخاب شده است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات آذربایجان‌ غربی با بیان اینکه توسعه حرم امامین عسکرین و محل تولد امام زمان (عج) در این طرح اجرایی مورد توجه است، ادامه داد: استان‌های زنجان، همدان، اصفهان، آذربایجان‌غربی، و گیلان انتخاب شده‌اند.

حسینی با اشاره به اینکه ۶۰ درصد نذورات استان برای بازسازی حرمین سامرا است، بیان کرد: ۴۰ درصد نذورات نیز برای بازسازی صحن عقیله بنی‌هاشم و صحن حصرت زهرا (س) است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=17808

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.